transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar -- lei lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Veggy.ro - vegan blog

Transport caini Anglia

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 30-01-2008

Piata comertului electronic in 2008 - interviu: Magda Stoica, Director Vanzari PCfun & ElectroFun

Piata comertului electronic in 2008 - interviu: Magda Stoica, Director Vanzari PCfun & ElectroFun

Rezultatele spectaculoase inregistrate in 2007 de catre industria comertului electronic cu plata online prin card bancar a dus la numeroase intrebari si presupuneri in legatura cu ce se va intampla in 2008. Magazinele online sunt insa cele care simt cel mai bine pulsul pietei. Magda Stoica, Director Vanzari www.PCfun.ro & www.ElectroFun.ro, raspunde intrebarilor www.SMARTfinancial.ro despre cum vede compania pe care o reprezinta piata comertului electronic cu plata online. Prezentul material este realizat cu sprijinul GECAD ePayment.

SMARTfinancial.ro: Credeti ca romanii s-au obisnuit cu platile online? Care sunt factorii de care depinde cresterea platilor online in 2008?

Magda Stoica: Piata de comert online este intr-o perioada de dezvoltare, cunoscand o deschidere din ce in ce mai mare si o crestere a numarului de utilizatori de cateva ori (10 ori) in comparatie cu anul precedent (la PCfun).

Potentialul este important, iar rezultatele se vor concretiza pe masura ce tot mai multe magazine online vor implementa si promova modalitatile de plata online.

SMARTfinancial.ro: Care sunt principalele tendinte in 2008 in ceea ce priveste comertul electronic in general si cel cu plata online in particular in Romania?

Magda Stoica: Piata de comert online se afla intr-o etapa accelerata de maturizare ce se manifesta printr-o consolidare a playerilor in segmentele existente, dar si prin acoperirea din ce in ce mai mare a domeniilor generale de comert online. In ceea ce priveste plata prin intermediul cardului, foarte importanta este rata de crestere de la an la an a numarului de cumparatori din Romania. Odata cu dobandirea obiceiului de consum online si aparitia de noi ofertanti care sa ofere acest serviciu, va creste si numarul platitorilor online.

SMARTfinancial.ro: Cum se prezinta piata comertului online romanesc in comparatie cu alte tari din Uniunea Europeana?

Magda Stoica: Pietele europene au un avans de cativa ani in ceea ce priveste obiceiul de consum online. Trebuie luat in considerare ca rata de penetrare a internetului la nivelul UE este cu pana la dublu fata de Romania, iar multe din domeniile comertului online sunt deschise acolo de foarte multi ani, ceea ce face ca ponderea lor pe industrii sa fie importanta. La noi, putem vorbi in mod practic, de 1-2 segmente in care comertul online cunoaste un procent semnificativ, un exemplu care poate fi dat este cel de produse IT&C in care PCfun activeaza.

SMARTfinancial.ro: Ati lansat in a doua jumatate a anului trecut ElectroFun.ro. De ce ati simtit nevoia sa separati IT-ul de electronice si electrocasnice?

Magda Stoica: In primul rand, am profitat de faptul ca eram (inca suntem), singurul magazin dedicat pe acest segment. Intentia noastra este de a dezvolta pe verticala aceste categorii, prin aducerea in online a produselor unor marci renumite (cum a fost anul trecut Remington) si, in mare parte, chiar am reusit. In acest moment, ElectroFun este magazinul online cu cele mai dezvoltate game pe ingrijire personala si electrocasnice mici. Anul acesta, ne vom ocupa si de celelalte categorii, inclusiv de cea dedicata bebelusilor si tinerelor mamici. Nu am pus produsele impreuna in acelasi site din varii motive: nu ne puteam numi PCfun si sa vindem fiare de calcat; este un segment complex si cu potential mare, nu trebuie vazut doar ca o completare a celui de produse IT; din nevoia de pozitionare. Cumparatorii ElectroFun au alte motivatii decat cei de pe PCfun. Pot exista si clienti comuni ambelor magazine, doar ca nevoile lor pot fi gandite din unghiuri diferite si, astfel, serviciile si ofertele pe care le cream trebuie sa cunoasca alte abordari.

SMARTfinancial.ro: Cum a fost primit ElectroFun.ro si ce venituri au generat cele doua magazine online in 2007?

Magda Stoica: ElectroFun ne-a surprins in mod placut, rezultatele aparand neasteptat de repede. In total, vorbim de 7,5 mil USD, insa contributia ElectroFun este inca destul de modesta la acest venit, in raport cu PCfun, din doua considerente. In primul rand, ElectroFun a fost lansat in luna octombrie 2007, insa, desi este la inceput, inca din prima luna, s-au inregistrat comenzi in valoare de 50.000 euro. Pe de alta parte, inca exista o cerere destul de mare pentru segmentul IT in raport cu segmentul electronice si electrocasnice.

SMARTfinancial.ro: Ce planuri aveti pentru 2008 in ceea ce priveste dezvoltarea celor doua site-uri?

Magda Stoica: Unul dintre obiectivele majore este extinderea gamelor de produse si a serviciilor, in special pentru ElectroFun, care se afla in perioada de crestere si care, pentru a se putea diferentia de alti jucatori din piata, trebuie sa deschida noi segmente si sa ofere, asa cum a promis in momentul lansarii, o experienta de cumparare placuta. Inca de la inceput, ElectroFun.ro a fost gandit sa inglobeze functionalitati dezvoltate la nivel de platforma online pentru PCfun.ro si in plus, vor fi dezvoltate proiecte in zona de oferte, pachete de servicii personalizate segmentului de public vizat. Site-ul va oferi in premiera asistenti digitali pentru alegerea produselor, care vor recomanda produse si vor arata modul de functionare a produselor, modul de intretinere a echipamentelor si multe alte materiale video si tutoriale pentru o buna intretinere si suport ale produselor. O zona importanta va fi alocata produselor speciale ce reprezinta vârfuri de gama sau produse care in mod uzual nu se regasesc in ofertele din tara, sau produselor care inglobeaza functii speciale si accesorii ale acestora.

SMARTfinancial.ro: Ati anuntat la un moment dat investitii in achizitionarea si dezvoltarea de alte magazine. Ne puteti oferi mai multe detalii?

Magda Stoica: Planul de dezvoltare online presupune investitii de la zero sau preluari.

SMARTfinancial.ro: Revenind la platile online, care este ponderea acestora in totalul vanzarilor PCfun.ro si ElectroFun.ro?

Magda Stoica: Procentele variaza intre 3% si 5% pentru ambele magazine.

SMARTfinancial.ro: Care sunt elementele esentiale pentru ca un magazin online sa aiba succes?

Magda Stoica: Disponibilitatea produselor, logistica si comunicarea permanenta (atat cu potentialii clienti, cat si cei care au facut deja achizitii) sunt cele mai importante pentru ca un magazin online sa functioneze in parametri optimi si sa aiba o buna vizibilitate. Doua elemente sunt esentiale - disponibilitatea informatiilor si functionalitatea site-ului (acesta trebuie sa fie atractiv si usor de accesat).

SMARTfinancial.ro: Care ar fi profilul cumparatorului online?

Magda Stoica: Sunt cumparatori cu asteptari mult mai mari decat in mediul offline, pentru simplul fapt ca aleg acest instrument de shopping tocmai pe considerente de lipsa de timp. In plus, cumparatorii online aleg produse ceva mai sofisticate din punct de vedere caracteristici, regula pretului foarte mic pentru un produs cu functionalitati reduse fiind aproape nula in influentarea comportamentului lor de cumparare. De asemenea, asteptarile legate de servicii, in special de livrare, sunt foarte mari.

SMARTfinancial.ro: Mai este loc pe piata online pentru alte magazine?

Magda Stoica: Pe o piata in crestere, pot aparea playeri oricand, foarte importanta este insa strategia gandita pentru o pozitionare cat mai buna.

SMARTfinancial.ro: Ce sfat ati acorda unei persoane care doreste sa porneasca o afacere online: sa aleaga un domeniu de nisa, un magazin axat pe o singura categorie de produse sau sa investeasca intr-un supermarket online?

Magda Stoica: Cel mai important factor care trebuie luat in considerare in luarea unei astfel de decizii este bugetul necesar pentru investitie. Lansarea unui magazin nou intr-o categorie de nisa poate presupune investitii destul de mici in comunicare, mai ales daca produsul sau serviciul sau este unic (in aceasta situatie, promovarea se poate face avand costuri foarte mici). Foarte important este ca dimensiunea segmentului respectiv sa fie estimata corect. In schimb, lansarea unui nou magazin pe un segment foarte aglomerat necesita investitii mult mai mari si strategii complexe pentru a putea pozitiona intre principalii jucatori din piata.

 

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar