transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 29-03-2024 4.6085 lei 4.973 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 30-04-2007

Solutii de promovare online pentru IMM-uri - interviu Claudiu Gamulescu, Senior Sales ARBOmedia

Solutii de promovare online pentru IMM-uri - interviu Claudiu Gamulescu, Senior Sales ARBOmedia

IMM-urile, companiile care, ca proportie, reprezinta de fapt motorul economiei Romaniei, se confrunta, mai ales dupa integrarea europeana, cu riscul de a esua pe anumite domenii de activitate datorita lipsei de deschidere spre mijloace moderne. Unul dintre punctele cele mai importante indiferent de IMM este marketing-ul, promovarea serviciilor. Internetul este adesea considerat un mediu scump si sofisticat atunci cand vine vorba de publicitate, destinat marilor companii. Gresit! Internetul ofera in prezent resurse nelimitate, foarte multe chiar gratuite, de promovare a serviciilor, chiar dincolo de orice granite geografice. Atunci cand este vorba de o nisa, un IMM intampina dificultati in a-si gasi targetul - limitat la nivel local; promovarea online poate fi astfel solutia castigatoare.

Directoare web, site-uri de anunturi gratuite, site-uri ce ofera pachete de servicii pentru IMM-uri (cu plata, dar maxim cateva sute de lei pe an), site-uri dedicate unor anumite domenii de activitate, forumuri, grupuri... practic, tot ceea ce inseamna mediatizare se traduce prin zero sau foarte mici costuri. Acestea asigura, macar in parte, o identitate online. In functie de domeniul de activitate, IMM-uri pot sa beneficieze si de o politica de PR, in acest moment utilizata - aproape gratuit! - mai mult de companiile mari.



IMM-urile sunt insa afaceri, astfel ca este de preferat sa se faca si investitii - treptate - in publicitate online. Solutiile de promovare sunt, in principal, de doua tipuri - publicitate prin bannere (publicitate clasica) si publicitate sub forma de scurt text publicitar, cu plata per click, o forma de publicitate contextuala (mesajul apare in functie de continutul paginii web pe care se cumpara publicitatea - exemple: Arbocontext & Google). Foarte important este ca, in mediul online profesionist, nu se cumpara un spatiu pentru un banner, ci se cumpara un numar de afisari de bannere de formate standard internationale (exemple: 468x60, 728x90, 300x250, 120x400, 160x600...).

O campanie de promovare poate inseamna astfel, pe site-ul X, cumpararea a 30.000 de afisari (un exemplu) intr-o perioada de timp (10 zile, 16 zile, 35 zile... atat cat doreste clientul, pentru ca afisarile se vor imparti in mod echidistant, automat, la numarul de zile). Publicitatea pe click este mai usor de accesat, poate aduce vanzari directe pentru costuri foarte mici, nu ofera insa si branding avansat, deci depinde de specificul companiei si de asteptarile acesteia, de planurile pe termen scurt, mediu sau lung.

"IMM-ul prin definitie nu are cum sa evite existenta web. Pentru ca este cel mai ACCESIBIL canal in fazele incipiene ale existentei sale. Si aici introducem atat publicitatea web cat si modalitatea sa de exprimare, atragere clienti, interactiune si expunere a produselor. Este o imbinare a activitatilor comerciale cu activitatile de marketing in momentul in care se "paseste" pe acest taram, deloc fantastic si destul de usor de actionat in el", spune Claudiu Gamulescu, Senior Sales ARBOmedia, pentru ziarul financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro.

SMARTfinancial.ro: De ce online si mai ales cum?

Claudiu Gamulescu: Exista o intrebare a carui raspuns sta la managementul IMM-ului. "Daca iti iei o masina frumoasa, o tii in garaj?" Adica daca iti faci un site prin care vrei sa interactionezi cu clientii tai, il promovezi sau nu? Promovarea unui site se poate face prin multe canale de marketing web, important fiind un mix al acestora in care sa se tina maxim 4 canale principale. Din canale amintesc mai jos, detalii existand si pe www.underclick.ro/Marketing_2005-10_Marketing_Online_-_concepte_de_baza_S63.html. Din toate acestea "display advertising" si "text advertising" sunt cele la care accesul este cel mai rapid, imaginea putand fi propagata in cel mai scurt timp.

Avantajele bannerului pe Internet sunt: poate fi usor targetat catre cine il va vedea, pe baza profilelor demografice si a tipologiei siturilor, se poate instrumenta usor si repede, este masurabil si poate fi schimbat din mers daca se constata ca nu aduce succesul preconizat.

1. MEDIA Internet: a. display advertising (formatele agreate sunt recomandate de IAB - standard, rectangle, sky scrapper, leaderboard, overlayer, etc ); b. text advertising; c. streaming si broadcasting , atat audio cat si video; d. media interactiva - jocuri (intre formatele de mai sus pot aparea mixuri de tipul : banner cu streaming video, text add cu streaming audio, joc cu bannere).

2. Internet PR: 2.1. Publishing: a. stiri, articole propriu-zise; b. advertoriale; c. comunicate de presa; d. newsletter; e. RSS feed. 2.2. Internet Community: a. forum; b. blog; c. liste de discutii; 3. Expunere link: a. motoare de cautare; b. directoare; c. portaluri; d. vortaluri; e. parteneriate alte websituri; f. desktop bars; 4. Expunere cautare: analiza si implementare SEO; 5. Support Online: a. real time support (prin aplicatii tip messenger); b. requested time support (de obicei in maxim 24 ore).

SMARTfinancial.ro: Ce solutii ar fi indicate pentru un IMM in ceea ce priveste promovarea online, in conditiile unui buget de dimensiuni medii si cu obiective atat de branding, cat si de vanzare?

Claudiu Gamulescu: In mod normal cele doua actiuni ar trebui urmarite separat de IMM, in cadrul a doua programe diferite si cu activitati specifice fiecarui program. Daca obiectivul de branding trebuie vazut de marketer prin prisma mixului de mai sus, obiectivele de vanzare trebuie facute de sales, si corelate cu date privind eficienta campaniei. Marketingul urmareste pe buget actiuni care vizeaza expunere mai mare si mai de calitate, componenta care in mare trebuie sa urmareasca TOATA existenta sitului si nu numai in campanie.

Vanzatorii pe baza rapoartelor de eficienta trebuie sa faca o previzionare a vanzarilor care sa o coreleze cu eficienta tipologiei de campanii care duc la un planning atent. Solutiile vin pentru fiecare din departamente in masura bugetului alocat. Pentru companiile care nu au un om specializat (sau au dar fara multa experienta) este recomandata externalizarea catre consultanti.

SMARTfinancial.ro: Ce solutii propune ARBOmedia pentru companiile mici si mijlocii si cam ce sume orientative ar fi necesare pentru astfel de campanii?

Claudiu Gamulescu: Este greu de apreciat un buget pentru un IMM care sa fie considerat "castigator". Pentru ca fiecare campanie are o tipologie aparte si urmareste idneplinirea unor scopuri in sine. Iar in unele cazuri bugetele alocate de IMM-uri depasesc bugetele unor companii multinationale. Raportarea se face la eficienta campaniei: "Ce vreau sa obtin de 1 Euro ?" Solutiile propuse de ARBOmedia se fac impreuna cu clientul, compania noastra punand la dispozitie know-how-ul in campanii publicitare. Ideea e ca IMM-ul sa stie care ii sunt obiectivele. De restul planningului ne ocupam noi.

SMARTfinancial.ro: Concret, cat costa solutia de publicitate contextuala prin www.arbocontext.ro, cu ce buget recomandati unui IMM deschiderea unui cont de testare a serviciilor timp de o luna?

Claudiu Gamulescu: Raspunsul e in corelatie cu cel mai sus. Cu cat "produsul" la care se face publicitate e mai interesant cu atat costurile pentru campanie scad. Bugetul in online este o chestiune care se regleaza in timp real. Daca aloc 100 Euro unei campanii contextuale, dupa 2 saptamani pot sa imi dau seama imediat ce impact are si pot formula sau re-formula strategia in timp real. Faptul ca publicitatea contextuala facuta duce la vanzari mai mari si este eficienta, poate duce la suplimentarea bugetului. Si ca sa dau un raspuns concret, startul in acest tip de publicitate este 20 lei, pe Arbocontext.

SMARTfinancial.ro: Ce avantaje aduce publicitatea contextuala cu plata per click prin Arbocontext si ce anume aduce in plus publicitatea prin bannere, ce pot realiza IMM-urile printr-o imbinare a celor doua modalitati de promovare in ARBOmedia?

Claudiu Gamulescu: Ambele variante de advertising sunt bune iar alegerea unuia din canale depinde de mixul de care vorbeam initial. Daca alegem unul din canale ca fiind principal atunci acela va fi cel potrivit. Nu pot face reclama la un produs care rtebuie sa il arat prin linkuri text. Si asemenea e mai greu sa fac reclama la un serviciu vizual.

Avantajele unuia din tipurile de publicitate nu trebuie privite ca un negativ, ca avantaje care alt mediu nu ti le aduce. Enumeram din avantajele de nisa de publicitate: sistem do-it-yourself > tu faci campania, tu o targetezi, tu o monitorizezi, tu aloci buget, tu decizi; vizibila rapid > cand IMM-ul spune ca e OK ... porneste automat; corelata cu continutul > pe o pagina de afaceri vei gasi reclame de afaceri; plata se face la consum > se presupune ca vor da click pe reclama cei care sunt cu adevarat interesati

SMARTfinancial.ro: Publicitatea contextuala cu plata per click este adresata doar comertului electronic sau ce alte sectoare de activitate economica pot avea succes prin utilizarea sistemului Arbocontext?

Claudiu Gamulescu: Orice sector de activitate acceseaza plata cu click. Imi pare rau ca in Romania nu vad mai multe campanii sociale cu plata prin click. Promovarea pe Arbocontext poate fi la orice. Chiar si la ARBOmedia. Putem advertiza acest interviu prin cumpararea termenului "IMM" la publicitate contextuala, astfel incat toti cei care vor sa il citeasca sa poata fi semnalizati. Aria de acoperire este imensa. E ca si cum ai vrea sa vorbesti si sa iti spui punctul de vedere catre cei interesati.

SMARTfinancial.ro: Ce asteptari trebuie sa aiba un IMM de la o campanie de publicitate online si cum trebuie sa incerce sa contorizeze succesul campaniei?

Claudiu Gamulescu: Contorizarea succesului se face prin analiza rapoartelor de trafic, de clickuri si de prin sesizarea propagarii efectelor pozitive in firma. Personal sunt de principiu ca fiind IMM si constientizand necesitatea unei campanii publicitare nu voi ocoli mediul online. Asteptarile mele tin de mine, eficientizarea de actiunile mele. Este diferenta intre a face ceva si a nu face nimic. Daca imi da cineva publicitate pe televiziune in prime-time gratuit, ma gandesc daca sa o accept sau nu. Esti firma pregatita pentru o crestere asa de mare? Asteptarile trebuie sa tina de planul de business si de mixul de publicitate ales. Iar daca sunt mari in legatura cu Internetul, rezultatele sunt proportionale cu furnizorii alesi si bugetul alocat.

Actionand in contextual iti poti da seama daca se merita sau nu. Costul testingului este redus si efectele se masoara imediat. Nu vad nici un impediment fata de nici un IMM sa incerce. In lume sute de milioane de IMM-uri folosesc asa ceva. Probabil ca e eficient...

SMARTfinancial.ro: O companie de dimeniune medie poate avea o activitate locala, in Bucuresti sau intr-un alt oras, fara a targeta astfel toata pupulatia. Cum poate veni ARBOmedia in ajutor in acest sens, pentru eficientizarea promovarii online?

Claudiu Gamulescu: ARBOmedia poate identifica accesarile geografic. Daca vrei o campanie publicitara online care sa o vada doar oamenii din Brasov, nu e nici o problema. Planningul este insa cel mai important in acest sens. Poate ca trebuie sa iau in calcul ca om de afaceri ca si cei din Mures imi pot deveni clienti si atunci targetarea sa o fac pe doua judete. Venim in intampinarea clientilor cu astfel de instrumente si ... cu cat mai eficiente cu atat mai pentru toata lumea. Trebuie retinut ca atat in cazul de targetare cat si de planificare ARBOmedia ramane o companie pe care te poti baza cand pleci la drumul publicitatii online.

 

Interviu realizat de SMARTfinancial.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro
©

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar