Numarul cumparaturilor prin card in magazinele online romanesti care folosesc solutia ePayment a crescut cu 45% in perioada 15 ianuarie - 15 februarie fata de nivelul inregistrat in luna decembrie 2006, spun reprezentantii ePayment, citati de ziarul financiar electronic www.SMARTfinancial.ro.
Apetitul deja în crestere al românilor pentru achizitii pe Internet a fost încurajat de ofertele promotionale de Sf. Valentin, care anul acesta au intrat si în strategia de marketing a magazinelor online, explica oficialii Gecad ePayment.
"Ne asteptam ca vanzarile online sa pastreze ritmul de crestere si în urmatoarele luni, pana spre jumatatea anului. Practic este vorba de o asezare a pietei care va da încredere cumparatorilor, solicitand în acelasi timp atentia comerciantilor si imbunatatirea calitatii serviciilor", apreciaza Dragos Stanescu, director de marketing si vânzari la Gecad ePayment.
"Unul din avantajele cumparaturilor online este pretul mai mic decât în magazinele traditionale, iar promotiile le fac si mai atractive", adauga Dragos Stanescu. In Statele Unite, de unde provine aceasta sarbatoare, vanzarile online în magazinele specializate de cadouri au crescut cu 22% în saptamanile care au precedat-o fata de valoarea inregistrata în aceeasi perioada anul trecut.
Potrivit unui raport realizat de comScore Networks, cele mai cautate produse au fost flori, felicitari, cosmetice si parfumuri, bijuterii si ceasuri, cumuland vanzari de 907 milioane USD, fata de 743 milioane în 2006.
In Romania, cele mai atractive au fost pachetele turistice (cazare si transport) - 54% din numarul de trazactii.
La distanta apreciabila urmeaza produsele electronice mici (telefoane, MP3 Playere, carduri de memorie) - 9% si produsele specifice unui astfel de eveniment, si anume flori, cosmetice, bijuterii sau felicitari - 6%. Natura produselor cumparate si discount-urile oferite au determinat cresterea numarului de tranzactii. Valoarea este cu 1500% mai mare fata de cea din 15 ianuarie - 15 februarie 2006.
Sursa: SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©
.