|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 19-09-2014 |
Directorii executivi se bazeaza mai mult pe experienta si sfaturile primite decat pe analiza de date atunci cand iau decizii esentiale pentru afacere
Alte stiri la aceasta categorie
Marea majoritate a directorilor executivi din întreaga lume – 94% – afirmă că managementul companiei lor este pregătit să ia decizii importante legate de directia strategică a afacerii, dar doar o treime s-a bazat în primul rând pe date si analize atunci când a luat cea mai recentă decizie importantă. Intuitia si experienta executivilor si sfaturile sau experienta altora din companie au stat la baza deciziilor luate de 58% dintre directorii executivi. Cu toate acestea, cei 43% dintre directorii executivi care au declarat că organizatiilor se bazează preponderent pe date au raportat si cele mai mari îmbunătătiri ale procesului decizional în ultimii doi ani. Toti executivii au sustinut că prioritatea lor pentru următorii doi ani este să facă investitii în calitatea analizei datelor pentru a lua decizii cât mai bune.
Conform Gut & gigabytes: Capitalising on the art & science in decision making, noul raport-sondaj al Economist Intelligence Unit sponsorizat de PwC, directorii executivi iau frecvent decizii importante si le revizuiesc des. Mai mult de trei sferturi dintre directorii executivi iau decizii importante în fiecare semestru, iar 43% le revizuiesc în fiecare lună.
Sondajul mai arată si că mai importante cinci domenii pe care executivii vor trebui să le ia în considerare în următoarele 12 luni sunt, în ordine: cresterea afacerii existente, colaborarea cu competitorii, micsorarea afacerii existente, intrarea într-o nouă industrie sau începerea unei noi afaceri, si sursele de finantare.
„Succesul unei companii din ziua de astăzi este legat de cât de bine ia deciziile strategice. Fără o analiză atentă a datelor privind evolutia pietei, a competitorilor, a celor mai bune practici din sectorul de activitate, companiile riscă să rateze oportunităti de afaceri importante. Iar într-o piată precum România, unde o serie de date nu sunt disponibile, sau nu sunt precise, companiile trebuie să fie atente cu interpretarea datelor”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultantă pentru Management, PwC România.
Directorii executivi au considerat că aparitia unei oportunităti de afaceri pe care nu o puteau ignora a fost principala motivatie pentru luarea unei decizii majore (30%). Alte motive invocate au fost: luarea unor decizii care au fost anterior amânate (25%), încadrarea în strategia companiei (18%), testarea unor idei (15%), reactia la unii factori externi (9%), si noile reglementări din domeniu (4%).
În ciuda obisnuintei directorilor executivi de a lua decizii bazate pe instinct, aproape două treimi (63%) au afirmat că folosirea datelor a schimbat modul în care compania lor ia decizii si se asteaptă ca aceasta să aibă un impact crescut pe viitor. Principalele trei schimbări pe care executivii consideră că le vor aduce procesului decizional includ numărul oamenilor implicati în luarea deciziilor, folosirea în mai mare măsură a analizelor de date, precum si întemeierea unor echipe specializate pe analiza datelor în vederea luării deciziilor strategice.
„Cu o miză atât de mare atunci când vine vorba despre impactul deciziilor strategice asupra profitabilitătii (adesea evaluată la câteva miliarde dolari), companiile încearcă să îsi îmbunătătească viteza si gradul de sofisticare al procesului decizional. Acesta necesită folosirea datelor si a tehnicilor de analiză de ultimă oră, precum si clarificarea responsabilitătii si a proceselor de luare a deciziilor”, a adăugat Bogdan Belciu.
Rezultatele sondajului indică o abordare echilibrată a folosirii datelor si analizelor cu scopul de a lua rapid decizii importante si complexe pentru a obtine avantaje competitive:
Stabilirea legăturii directe dintre decizii si valoarea companiei pentru actionari prin indicarea acelor decizii care au cel mai mare impact asupra viitorului companiei;
Legarea alternativelor strategice de impactul asupra afacerii prin simularea felului în care mega tendintele globale si cele sectoarele industriale, precum si alternativele strategice, afectează afacerea si modelul operational;
Aplicarea unei optici orientate spre rezultate si crearea de valoare prin cuantificarea îmbunătătirii preconizate în indicatori cuantificabili asociati cu un proces decizional mai bun;
Adoptarea unei abordări structurate de testare si învătare prin specificarea schimbărilor aduse companiei, proceselor aplicate, tehnologiei si culturii care sunt necesare îmbunătătirii procesului decizional.
Sondajul EIU derulat în mai 2014 se bazează pe răspunsurile a 1.135 de persoane cu functii executive, dintre care 54% sunt cu grad de director sau membri ai consiliilor de conducere. Respondentii provin din Europa (29%), America de Nord (35%) si regiunea Asia-Pacific (24%). Restul provin din America Latină, Orientul Mijlociu si Africa. Sunt reprezentate 18 industrii, câte aproximativ 10% fiecare din sectorul bancar si al pietelor de capital, al tehnologiei, energiei si al utilitătilor si mineritului. Majoritatea companiilor reprezentate au raportat anul trecut venituri de cel putin un miliard de dolari..
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|