transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar -- lei lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Veggy.ro - vegan blog

Transport caini Anglia

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 17-04-2015

Intr-un mediu economic instabil, inversarea piramidei nevoilor atesta faptul ca traim intr-o Romanie "cu susul in jos"

Intr-un mediu economic instabil, inversarea piramidei nevoilor atesta faptul ca traim intr-o Romanie

Un studiu etnografic calitativ desfăsurat de Reveal Marketing Research folosind metoda focus-grupului, cu privire la investigarea nevoilor actuale ale românilor si a intensitătii importantei lor in vietile acestora scoate la iveală o inversare a piramidei lui Maslow in rândul acestora atunci când ne raportăm la categoriile de vârstă, etapele emotionale si sociale, experientele si atitudinea oamenilor fată de traiul de zi cu zi.

In trecut, vârsta era principalul factor care traducea trecerea de la o nevoie la alta, de jos in sus, de la nevoile de bază la cele ce tin de implinirea spirituală. Se observă că, in zilele noastre, elementele cu cea mai mare influentă in stabilirea nevoilor sunt rolurile sociale indeplinite de fiecare persoană in parte, contextul in care se află, si nu in cele din urmă fricile si preocupările acestora.

Astfel, o primă concluzie a studiului relevă faptul că nevoile fiziologice de la baza piramidei stârnesc frici puternice personelor tinere-mature (36-45 de ani), in special persoanelor căsătorite, cu copii mici. Aceste frici au legătură, in mare parte, cu responsabilitătile acestora de tineri părinti si se nasc din cauză ca acestia se simt coplesiti de activitătile multiple de pe lista lor de obligatii. Această categorie de persoane este preocupată de hrană si de odihnă, iar temerile lor referitoare la nesiguranta zilei de mâine se impletesc cu grija pentru o alimentatie sănătoasă, un program cât mai bine structurat si cu o atentă supraveghere a veniturilor lunare care asigură acoperirea acestor nevoi. Cauzele acestor probleme sunt programul încărcat de la locul de muncă si veniturile scăzute din tara noastră.

Nevoile de securitate stârnesc frici categoriei maturilor cu vârsta cuprinsă între 45 si 60 de ani. Vorbim de o teamă cauzată de aspecte financiare (ratele si datoriile acestora si ale copiilor lor la bancă, de exemplu) dar si de o frică provocată de grija pentru viitorul familiei lor.

La această vârstă, nesiguranta apare si când vorbim de păstrarea locului de muncă, siguranta proprietătii sau sănătate, acestea avându-si rădăcinile în intrarea într-o nouă etapă a vietii – toamna vietii lor profesionale si personale. Totodată, este vorba mai degrabă de o constientizare a rolului lor de părinti si o dorintă de a nu da gres pe plan profesional sau familial. Aceste frici se formează din cauza situatiei economice dificile dar si a unei piete a locurilor de muncă instabile.

Seniorii de peste 60 de ani sunt cei mai echilibrati si se asează cel mai natural pe scara nevoilor lui Maslow. Chiar dacă nu au frici si nevoi situate în vârful piramidei (autorealizare) asa cum ne-am astepta, maturii au frici tot puternic emotionale – teama de a se nu se realiza pe plan personal sau de a nu atinge recunoasterea socială si respectul altora sau de a nu-si fi îndeplinit toate rolurile sociale avute în viata lor. O altă frică prezentă puternic în rândul persoanelor în vârstă este teama de singuratate dacă vorbim de familie (înteleg că nu mai pot beneficia de ajutorul copiilor).

Categoria tinerilor de până în 35 de ani este situată în vârful piramidei. Nevoia de autoimplinire este sustinută de frica acestora de a nu-si atinge potentialul propriu din cauza lipsei de oportunităti din România. Tinerii nu mai sunt atenti la nevoile de bază ce necesită rezolvare imediată, găsind un echilibru intre viata socială, profesională, personală. Au, în schimb, o atitudine pesimistă, sceptică atunci când vine vorba de atingerea unui scop în viată. Acest comportament se datorează inegalitătii si presiunii sociale, elemente ce-i afectează la nivel emotional.

“Am ales să studiem fricile actuale ale românilor în raport cu nevoile lor cu scopul de a afla rădăcinile acestor temeri si de a întelege în ce măsură acestea sunt influentate de situatia economico-socială din tara noastră. Fie că vorbim de nevoi emotionale sau rationale, sărăcia ne-a făcut să fim mai pesimisti, să vedem partea goală a paharului iar acest lucru afectează fiecare categorie de vârstă. De exemplu, tinerii nu se mai bucură de activităti si idei interactive, preocupările lor fiind statice si nematerializate. Frica puternică de a nu reusi în viată îi impiedică să-si facă planuri de viitor sau să se gândească la o carieră de succes sau la intemeierea unei familii. Acestia încearcă să-si amâne cât de mult posibil iesirea din această perioadă deoarece presupune, în mare parte, asumarea responsabilitătilor.” a spus Marius Luican, General Manager Reveal Marketing Research

 “Folosim piramida lui Maslow de peste 70 de ani, aceasta ajutând marketerii în mediul business din toate domeniile fără a ne întreba însă cât de prezente sunt aceste nevoi în rândul diferitelor categorii de vârstă. Trăim într-o tară cu probleme sociale grave – coruptia, nivel scăzut de trai, instabilitate economică – probleme care ne influentează atât viata de zi cu zi dar si felul în care ne percepem rolurile în societate si în viata personală. Nu e de mirare că bătrânii au nevoie de apartenentă si dragoste când multi dintre ei se gândesc la copiii lor care locuiesc de ani de zile în diaspora. De obicei urcăm spre vârful piramidei atunci când o nevoie e satisfăcută, deci nu ne surprinde nici faptul că persoanele de 40 de ani nu au reusit să depăsească nevoia de bază – grija fată de hrană – din cauza fricii că nu au ce pune pe masă copiilor. Trăim într-o Românie a cărei traiectorie ne defineste felul de a fi si de a gândi iar în zilele noastre ne asemănăm tării noastre – instabili emotional, incapabili să vedem “the big picture”, cu valori si perceptii influentate de factori externi, incapabili să găsim putere în interiorul nostru.” declară Magda Visoiu, Qualitative Researcher, Reveal Marketing Research.

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar