Pe langa afacerile strict legate de domeniul alimentar (productie si comert), unul dintre cele mai infloritoare domenii de business este divertismentul. Aici putem include o multime de nise, de la spectacole de teatru, concerte si filme, la productii TV, clubbing, sporturi, jocuri diverse, inclusiv jocuri ca la aparate in mediul online.
Exista tot mai multe variante de distractie in marile orase, outdoor (in special in sezonul cald) si indoor (pe tot parcursul anului). Poti sa inchiriezi bicilete sau alte vehicule urbane moderne (de tip hoverboard, mai nou); poti sa asisti la evenimente, spectacole, targuri, festivaluri, expozitii - stradale, in zonele centrale, dar si in spatii interioare, mai ales in mall-uri (acolo unde, de regula, exista si acces gratuit).
De fapt, centrele comerciale puncteaza tot mai puternic la capitolul divertisment, caci isi doresc sa atraga public, trafic comercial. Astfel, pe langa oferta standard de divertisment (cafenele, diverse jocuri, biliard si bowling), in ultima perioada observam fel de fel de surprize pregatite in mall-uri, pe perioade limitate. Adesea evenimentele includ si vedete, persoane publice care atrag si mai mult atentia, prin brandul personal.
Ce mai poti face sa te distrezi in marile orase? Totul depinde si de cum definesti distractia.
Exista distractie "cuminte", de zi, dar si distractie de noapte, la petreceri cu diverse teme. Poate preferi sa participi la un festival de teatru sau de muzica ori poate esti fan al unor competitii sportive. Orice ai prefera, sigur gasesti idei.
In marile orase se observa si interesul antreprenorilor de a lansa idei noi, variante noi de distractie pentru public. In Bucuresti exista de exemplu Piscina Urbana, primul ballpit pentru adulti din Romania, conceput ca un spatiu de joaca, pentru o altfel de relaxare. Tot in Capitala, dar si in multe alte orase importante din tara exista tot mai multe locatii de tip escape room - camere care presupun un joc in urma caruia trebuie sa gasesti, pe parcursul mai multor etape, cheia pentru evadare si pentru castigarea jocului. Cu siguranta si alte forme de divertisment vor aparea in curand, mai ales ca acum totul se propaga rapid ca informatie, cu ajutorul mediului online..