|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 27-04-2011 |
Campania Mai curat - educatie cu privire la problemele de mediu, pentru copii si tineri
Alte stiri la aceasta categorie
Fundaţia Companiei Wrigley a lansat campania „Mai curat” în România ce îşi propune educarea copiilor şi tinerilor români cu privire la problemele generate de aruncarea inadecvată a gunoaielor, precum şi încurajarea acestora de a proteja mediul prin acţiunile lor. Campania educaţională “Mai curat” este implementată în 15 ţări şi va fi condusă de Fundaţia Mondială de Educaţie pentru Mediul Înconjurător (FEE) şi operatorii săi naţionali. În România reprezentantul FEE esteCentrul Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG).
În cadrul campaniei, vor fi implementate două programe dedicate copiilor de diferite vârste. Programul “ECO-ŞCOALA” se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 5-18 ani şi le va permite acestora să contureze şi să-şi gestioneze propriile proiecte eco, dar şi să organizeze un eveniment „Mai Curat” în şcoala lor. Elevii cu vârste cuprinse între 12-18 ani se pot implica în campania „Tineri Reporteri pentru mediu” (YRE), devenind adevăraţi „jurnalişti” ce vor investiga problema deşeurilor. Munca lor va fi apreciată de un juriu naţional, iar câştigătorii vor concura pentru un premiu internaţional YRE.
Campania „Tineri Reporteri pentru mediu” (YRE) este implementată în România cu sprijinul asociaţiei Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG), acest program desfăşurându-se, de asemenea, în Germania, Franţa şi Canada. Programul va funcţiona în minim 5 şcoli în fiecare ţară şi va completa activitatea pe care compania Wrigley o desfăşoară pentru a încuraja responsabilizarea procesului de eliminare a gunoiului.
„Suntem foarte încântaţi de lansarea campaniei „Mai Curat” în ţara noastră. Implicarea copiilor pentru crearea unui mediu mai curat va determina o schimbare semnificativă în atitudinea faţă de eliminarea deşeurilor şi protejarea mediului", a afirmat Mihai Georgescu, Director General Wrigley România.
Prof. Dr. Cornelia Dincă – preşedinte al Centrului Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG) a precizat: „Eliminarea gunoiului este una dintre primele modalităţi prin care copiii sunt educaţi cu privire la protecţia mediului înconjurător. Aruncarea inadecvată a deşeurilor este, de obicei, una dintre problemele cele mai accentuate vizual în comunitatea noastră. Cu sprijinul generos din partea Fundaţiei Companiei Wrigley, Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG) va influenţa educaţia elevilor şi îi va învaţa pe aceştia cum să diminueze efectele acestei probleme”.
Grupurile de elevi YRE vor investiga problema locală a gunoaielor, de exemplu, efectul asupra faunei locale sau sănătăţii umane, brandurile sau ambalajele cel mai adesea aruncate de oameni, etc. Ulterior, vor produce materiale jurnalistice sub formă de articole, rapoarte foto, reportaje radio şi/sau clipuri video, care trebuie să includă soluţii de minimizare a cantităţilor de gunoi.
Un juriu naţional YRE din fiecare ţară va selecta cele mai bune articole din cadrul Campaniei Mai Curat, acordând premiul întâi, premiul al doilea şi premiul al treilea. Câştigătorii vor fi anunţaţi în comunicatele de presă naţionale şi vor primi un premiu relevant pentru protecţia mediului, de exemplu, un încărcător solar sau un aparat de fotografiat pentru a sprijini în continuare activitatea lor.
Juriul Internaţional YRE va selecta câştigătorul internaţional din rândul câştigătorilor naţionali. Câştigătorul internaţional va fi anunţat şi felicitat în cadrul unei ceremonii de premiere internaţională.
Un reprezentant al fiecăreia dintre echipele naţionale câştigătoare va participa la o misiune YRE internaţională de 3-4 zile pentru a investiga o problemă globală privind aruncarea gunoiului şi va realiza un material jurnalistic, oferind inclusiv soluţii de minimizare a surselor de gunoi.
Misiunea Fundaţiei Companiei Wrigley este de a îmbunătăţi starea de sănătate a locuitorilor şi a întregii planete prin intermediul unor iniţiative durabile concentrate pe sănătatea orală şi gestionarea mediului, precum şi nevoile locale care stau la baza unei comunităţi sănătoase. De la fondarea sa în 1987, Fundaţia Companiei Wrigley a donat mai mult de 50 milioane dolari unor organizaţii caritabile pentru îmbunătăţirea vieţii din întreaga lume.
Wrigley este lider pe segmentul de dulciuri cu o gamă largă de produse, incluzând guma de mestecat, bomboanele mentolate, dropsurile, bomboanele moi şi acadelele. Compania are operaţiuni în mai mult de 40 de ţări şi îşi distribuie mărcile de renume mondial în peste 180 de ţări. Trei dintre aceste branduri - Wrigley's Spearmint, Juicy Fruit, şi Altoids - au o istorie de peste un secol.
Alte branduri renumite sunt Doublemint, Life Savers, Skittles, Big Red, Winterfresh, Extra, Starburst, Orbit, Airwaves, P.K., Cool Air şi 5. Wrigley are sediul în Chicago, IL şi funcţionează ca o filială a Mars, Incorporated, cu sediul în McLean, VA. Mars este o companie de familie în valoare de 30 de miliarde de dolari, care produce unele dintre cele mai cunoscute produse din lume în materie de dulciuri, hrană şi produse de îngrijire pentru animale de companie şi are activităţi legate de nutriţie, sănătate şi comercializarea de băuturi.
Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG) este o organizatie neguvernamentală care desfasoara activitati de educatie, protectie si conservare a mediului înconjurator, la nivel local, regional si national, fiind membru cu drepturi depline al Fundatiei Mondiale de Educatie pentru Mediul Înconjurator (FEE) – si unicul reprezentant al României în aceasta organizatie internationala recunoscuta de UNEP si UNESCO . Este coordonatorul national al programelor mondiale de educatie pentru mediu ale FEE: Eco-Schools -“Eco-Scoala”, YRE - “Tineri reporteri pentru mediul înconjurator”, LeAF -“Sa învatam despre padure”, BLUE FLAG - “Steagul albastru”, dar si al unor programe si concursuri nationale: Eco-Fotografia Anului, Patrula Eco, etc..
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
Mccayde
A few years ago I'd have to pay soenome for this information.
|
Lynsey
I was really confused, and this answered all my qesuiotns.
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|