|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 29-03-2012 |
Cheltuieli mai mari in 2011 pentru produsele alimentare
Alte stiri la aceasta categorie
Cheltuielile pentru bunuri de larg consum au crescut cu 5,4% în monedă naţională în 2011 faţă de anul 2010. Creşterea a fost generată în principal de nivelul inflaţiei, în timp ce volumul scade cu aproximativ 1%. Segmentul produselor alimentare a crescut cu 12% în valoare, influenţată în special de creşterea preţurilor. Se observă un trend ascendent şi în cazul produselor de îngrijire personală şi al produselor de intreţinere a locuinţei, cu o creştere de 7%, respectiv 6% faţă de anul precedent.
Contrar tendinţei generale, cheltuielile pentru băuturi (sucuri, cafea, bere, apă) au fost mai mici cu 2% faţă de anul precedent. Chiar dacă gospodăriile achiziţionează aceste produse cu o frecvenţă mai mare (în special apa minerală), valoarea medie pe act de cumpărare este mai mică cu aproximativ 6%.
“Dacă în 2010 consumatorii ocazionali renunţau să mai cumpere anumite produse, anul 2011 a adus puţină relaxare care s-a reflectat în creşterea numărului de cumpărători pentru majoritatea categoriilor de bunuri de larg consum”, declară Raluca Răschip, Consumer Goods Director GfK România.
Dintre alimente, băuturile răcoritoare carbogazoase se numără printre categoriile cu cele mai mari scăderi în volum (-9%), urmate de ciocolata tablete (-8%) şi cafeaua măcinată (-6%). Iaurtul îşi menţine în continuare o rată de creştere ridicată (4-6%), însă doar produsele pentru îngrijirea locuinţei ne mai “răsfaţă” cu creşteri de două cifre (produse universale pentru curăţenie +10%, produse pentru spălat geamuri +13%).
În ceea ce priveşte mărcile private, ele urmează un trend ascendent, acoperind 9% din piaţă în valoare în 2011, faţă de 7% în 2010. 95% din gospodăriile din România au cumpărat cel puţin o dată o marcă privată anul trecut. Aceasta arată potenţialul mare de dezvoltare, cu atât mai mult cu cât ponderea acestora în totalul cheltuielilor de bunuri de larg consum este mai mică decât în Europa de Est (aproximativ 20%).
Categoriile cu cea mai mare pondere a mărcilor private rămân în continuare uleiul pentru gătit şi produsele din hârtie: prosoape de bucătărie, serveţele, batiste. Un fenomen interesant îl constituie prezenţa mărcilor private în comerţul tradiţional - peste 60% din gospodăriile care şi-au făcut cumpărăturile în acest tip de format în 2011 au cumpărat cel puţin o dată şi un produs marcă privată.
La nivelul întregii ţări, comerţul modern câştigă teren în dauna celui tradiţional, fiind responsabil pentru 48% din cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (faţă de 45% în 2010). Cele mai dinamice tipuri de magazine în 2011 sunt hipermarketurile şi supermarketurile care au înregistrat creşteri de 16%, respectiv 14% în valoare, în special datorită atragerii unui număr mai mare de cumpărători.
Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, pe un eşantion de 2.200 gospodării, reprezentativ la nivel naţional.
GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK. De peste 10 ani, GfK România este institutul numărul 1 de cercetare de piaţă din România. Activităţile sale sunt structurate în cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativă şi calitativă Ad Hoc pentru o arie largă de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicaţii şi IT, finanţe, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continuă pentru bunuri de folosinţă îndelungată, Media - cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media şi Healthcare – cercetare calitativă şi cantitativă în toate domeniile medicale.
Înfiinţat în 1934 ca primă companie de cercetare de piaţă în Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente. Grupul GfK este una din cele mai mari organizaţii de cercetare de piaţă din lume..
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
George
Cristina, imi pare rau pentru pidererea pe care urmeaza sa o ai, este inevitabil. As putea scrie ca imi pare rau pentru pierderile pe care urmeaza sa le avem toti cei care avem prieteni, parinti, bunici. Putem fi recunoscatori (oare, cui?) ca avem ce pierde. Exista suflete care n-au parte de parinti si bunici, ce sa mai vorbim de familie si prieteni?Stiu cum e sa pierzi fiinte dragi, stiu ce inseamna sentimentele care te framanta si mai stiu ca va fi greu.Important e sa mergem cu curaj inainte, doar asta ne mai ramane pentru a nu zadarnici zbaterea inaintasilor nostri. Ar fi dezolant sa nu aiba siguranta ca nepotii si stranepotii lor au informatie si putere suficienta pentru a fi nu numai luptatori buni cu viata si chiar invingatori.
|
Neha
Cristina, imi pare rau pentru pedeerria pe care urmeaza sa o ai, este inevitabil. As putea scrie ca imi pare rau pentru pierderile pe care urmeaza sa le avem toti cei care avem prieteni, parinti, bunici. Putem fi recunoscatori (oare, cui?) ca avem ce pierde. Exista suflete care n-au parte de parinti si bunici, ce sa mai vorbim de familie si prieteni?Stiu cum e sa pierzi fiinte dragi, stiu ce inseamna sentimentele care te framanta si mai stiu ca va fi greu.Important e sa mergem cu curaj inainte, doar asta ne mai ramane pentru a nu zadarnici zbaterea inaintasilor nostri. Ar fi dezolant sa nu aiba siguranta ca nepotii si stranepotii lor au informatie si putere suficienta pentru a fi nu numai luptatori buni cu viata si chiar invingatori.
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|