|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 24-09-2012 |
Coca-Cola - studiul Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola in Romania
Alte stiri la aceasta categorie
Coca-Cola a prezentat studiul „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat de Ethan B. Kapstein, în calitate de profesor de Economie Politică în cadrul INSEAD (Institut Européen d’Administration des Affaires), în colaborare cu societatea de consultantă Steward Redqueen (Olanda).
Studiul detaliază si cuantifică impactul pozitiv al Sistemului Coca-Cola din România asupra economiei locale. Conform rezultatelor studiului, Coca-Cola contribuie semnificativ la bunăstarea generală din România, oferind locuri de muncă de calitate si generând plus valoare în restul sectoarelor economice.
Rezultatele studiului au fost obtinute utilizând un model economic care face posibilă distinctia între impactul direct, aferent Sistemului Coca-Cola, impactul indirect, aferent partenerilor comerciali si furnizorilor Coca-Cola si impactul indus, aferent consumului din salarii al angajatilor. Rezultatele principale sunt prezentate în termeni de: valoare adăugată generată (definită ca suma veniturilor familiilor, taxelor si impozitelor virate la bugetul statului si profiturilor agentilor economici); locuri de muncă create de Sistemul Coca-Cola.
Pe baza datelor financiare din anul fiscal 2010, studiul a ajuns la următoarele concluzii:
1. Sistemul Coca-Cola generează o valoare adăugată în economia României de 446 milioane euro (echivalentul a 0,37% din PIB).
2. Din valoarea adăugată totală (446 milioane euro), aproximativ 46% - adică 204 milioane euro - este vărsat sub formă de taxe si impozite la stat (echivalentul a 0,57% din veniturile publice fiscale ale statului român).
3. Sistemul Coca-Cola angajează în mod direct aproximativ 1.800 de persoane, iar impactul direct si indirect asupra locurilor de muncă este de 17.500 locuri muncă (peste 0,17% din populatia activă).
“În procesul de productie, ambalare, promovare si distributie a produselor sale către clientul final, Sistemul Coca-Cola actionează asadar ca o companie predominant locală, stimulând activitatea economică de-a lungul întregului lant de valoare. Acest lucru se realizează prin interactiunile cu furnizorii locali de bunuri si servicii si cu o retea extinsă de distributie (hoteluri, restaurante si comert cu amănuntul), ale cărei venituri depind într-o proportie semnificativă de comercializarea produselor din portofoliul Coca-Cola. Astfel, activitatea Sistemului Coca-Cola exercită un efect de sustinere asupra companiilor cu care intră în contact, dezvoltând activitatea economică.”, declară Prof. Ethan Kapstein, în prezent profesor invitat al departamentului Global Strategy în cadrul Universitătii din Georgetown (Washington, DC).
„Sistemul Coca-Cola este parte a societătii românesti de peste 20 de ani, timp în care ne-am întărit convingerea că este important să sustinem comunitatea locală, societatea civilă, autoritătile si mediul de afaceri. Fiecare dintre noi are un rol esential. La Coca-Cola, credem cu tărie că viitorul unei afaceri de succes constă în abilitatea noastră de a colabora. Studiul realizat de Prof. Kapstein confirmă că Sistemul Coca-Cola România este un partener sustenabil al societătii românesti, echilibrul si forta afacerii pe care o conducem fiind puternic reflectate în comunitatea pe care o deservim.”, declară Evguenia Stoichkova, Director Operatiuni Coca-Cola România, Bulgaria, Moldova si Albania.
“Sistemul Coca-Cola contribuie la succesul economic si la bunăstarea comunitătii românesti prin crearea de locuri de muncă, prin plătirea taxelor, prin parteneriatele de lungă durată cu peste 1.200 de furnizori locali de bunuri, servicii si echipamente, si peste 70.000 de clienti. În plus fată de contributia pe care o avem în economia românească, Sistemul Coca-Cola vine în sprijinul comunitătilor locale prin proiecte de impact în domenii prioritare precum educatia, încurajarea unui stil de viată activ si echilibrat, protectia mediului si conservarea resurselor. Vom continua să investim în România, o tară în ale cărei forte, oameni si viitor credem cu tărie.”, afirmă Stephane Batoux, Director General Coca-Cola Hellenic România si Moldova.
Rezultatele studiului, corelate datelor anului fiscal 2010:
1. Coca-Cola aduce un aport important la economia României:
a. Cuantumul valorii adăugate directe totalizează 48 milioane EURO;
b. Totalul valorii adăugate generate în economie - direct sau indirect - atinge 446 milioane euro;
c. Fiecare euro de valoare adăugată produsă de Coca-Cola generează alti 8 euro în restul economiei nationale.
2. Coca-Cola contribuie substantial la veniturile publice fiscale ale României:
a. Coca-Cola plăteste impozite de 19 milioane euro;
b. Întregul lant de valoare Coca-Cola contribuie cu impozite totalizând 204 milioane euro la bugetele publice;
c. Fiecărui euro în impozite plătit de Coca-Cola i se alătură alti 10 euro din restul economiei, în beneficiul bugetului de stat, bugetelor locale si bugetelor de asigurări sociale.
3. Coca-Cola oferă locuri de muncă de calitate si generează un număr mare de alte slujbe în restul economiei românesti:
a. Forta de muncă de înaltă calitate angajată direct de Coca-Cola ajunge la 1.800 de persoane
b. Lantul de valoare Coca-Cola oferă locuri de muncă pentru 17.500 de persoane;
c. Fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează indirect alte 9 slujbe în restul economiei.
Compania Coca-Cola este cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume, oferind consumatorilor din întreaga lume peste 500 de mărci de băuturi răcoritoare.
Alături de Coca-Cola, recunoscută ca fiind cea mai valoroasă marcă din lume, compania comercializează o gamă variată de produse ce include băuturi răcoritoare carbogazoase, băuturi răcoritoare cu continut caloric scăzut, ape minerale, sucuri de fructe, nectaruri, ceaiuri ready-to-drink, băuturi energizante, cafea ready-to-drink etc. Având cea mai mare retea de distributie din lume, Compania Coca-Cola este prezentă în peste 200 de tări, consumul produselor companiei depăsind 1.8 miliarde de portii pe zi.
Având în vedere angajamentul de dezvoltare a unor comunităti durabile, compania este centrată pe initiative care contribuie la protejarea mediului înconjurător si conservarea resurselor, încurajarea unui stil de viată activ si echilibrat, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajati si promovarea dezvoltării economice a comunitătilor în care îsi desfăsoară activitatea. Împreună cu partenerii săi de îmbuteliere, compania este în top 10 angajatori, având peste 700.000 de angajati care fac parte din Sistemul Coca-Cola.
În România, ca si în toate tările în care îsi desfăsoară activitatea, Coca-Cola detine si functionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii si distributiei produselor către consumatori. În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) si partenerul său Coca-Cola Hellenic (CCH) România, care îmbuteliază si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company în România..
|
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|