|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 31-03-2013 |
Nescafe sarbatoreste 75 de ani
Alte stiri la aceasta categorie
Nescafe, brandul companiei Nestle care a debutat la nivel mondial ca o solutie inovatoare pentru conservarea stocurilor mari de cafea, aniversează 75 de ani, fiind una dintre cele mai populare băuturi din întreaga lume.
Astăzi, la nivel mondial, în fiecare secundă, se consumă peste 5.500 de căni de cafea solubilă Nescafe, fiecare produs fiind creat în functie de preferintele consumatorilor.
“Sărbătorim istoria bogată si mostenirea Nescafe, prima cafea solubilă din lume care a păstrat intactă aroma cafelei. De-a lungul celor 75 de ani, cafeaua solubilă a evoluat de la o simplă cutie de cafea la un întreg portofoliu de sortimente si sisteme de cafea”, a declarat Carsten Fredholm, Head of Nestle’s Beverage Strategic Business Unit.
“Sortimentele Nescafe sunt prezente în peste 180 de tări, iar pe viitor ne dorim să ne extindem astfel încât să ne consolidăm pozitia de lideri la nivel mondial”, a mai adăugat Carsten Fredholm.
În 1929, Louis Dapples, presedintele Nestle de la momentul respectiv, a primit o provocare interesantă din partea fostului angajator, Banque Française et Italienne pour l’Amerique du Sud.
După căderea bursei de pe Wall Street si colapsul preturilor cafelei, banca detinea în portofoliu cantităti foarte mari de stocuri de cafea în depozitele din Brazilia.
Provocarea lansată către Nestle a fost aceea de a transforma aceste stocuri în “cuburi de cafea solubilă” care să poată fi comercializate.
Chimistul Max Morgenthaler s-a alăturat companiei Nestle pentru a ajuta echipa de cercetătorii în gasirea unei solutii.
După trei ani de cercetări, a avut loc prima descoperire: produsul cafe au lait – un amestec de cafea, zahăr si lapte – transformat în pudră, îsi păstra aroma mai mult timp. Dar această pudră nu se dizolva usor, iar conservarea laptelui si a zahărului reprezentau adevărate provocări pentru productie.
În cei trei ani de cercetări amănuntite, Max Morgenthaler a descoperit faptul că aroma se păstra mai bine în cazul cafelei cu lapte si zahăr, decât în cazul produsului neîndulcit. De asemenea, acesta a descoperit că aroma de cafea se conserva mai bine în urma expunerii la temperaturi si presiuni mari.
Max Morgenthaler a ajuns la concluzia că secretul conservării aromei de cafea stă în crearea unui sortiment solubil cu suficienti carbohidrati care să confere savoare. Această nouă directie a fost una diferită de conceptul initial.
Un an mai târziu, specialistii Nestle au folosit o tehnică specifică de a produce această pudră. Solutia a fost prezentată în fata boardului executiv Nestle si a directorilor tehnici, care au putut testa primele mostre de cafea solubilă.
Doi ani mai târziu, pe 1 aprilie 1938, cafeaua solubilă Nescafe a fost lansată în Elvetia. Nestle a înfiintat o linie de productie pentru extractia si uscarea rapidă a boabelor de cafea pentru a produce cafeaua Nescafe în fabrica din orasul elvetian Orbe.
Cafeaua Nescafe a fost lansată în Marea Britanie două luni mai târziu si în Statele Unite în 1939. În 1940, prima cafea solubilă era deja disponibilă în 30 de tări.
Pe durata celui de-al doilea Război Mondial, în Elvetia, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii s-au consumat mai mult de 3 sferturi din productia globală de cafea Nescafe. Termenul de valabilitate mai extins decât cel al cafelei măcinate a sustinut cresterea popularitătii cafelei solubile si a dublat volumul vânzărilor.
Pentru aprovizionarea trupelor armatei Statelor Unite, cafeaua Nescafe era livrată vrac în pachetele cu provizii. Din acest motiv, pentru a sustine cererea, în 1943 au fost înfiintate două fabrici în Statele Unite.
În 1952, fabrica Nescafe din St Menet, Franta a venit cu o idee revolutionară – un produs care nu necesita adăugarea de carbohidrati. Din acel moment cafeaua Nescafe contine numai apă si cafeaua extrasă din boabele de cafea, fără niciun alt ingredient.
În 1960, Nescafe a început să fie comercializat în recipiente de sticlă, în Japonia si Europa, o inovatie menită să păstreze prospetimea cafelei.
În 1965, brand-ul anunta o nouă inovatie – cafeaua solubilă obtinută prin tehnologia de extractie a apei - freeze drying - Nescafe Gold Blend.
De-a lungul timpului, Nescafe si-a extins portofoliul de specialităti creând noi sortimente precum Nescafe Decaf, Nescafe Gold Espresso, Nescafe Frappe, Nescafe Cappuccino sau Nescafe Ready-to-Drink.
În 1990, specialistii Nescafe au brevetat o modalitate prin care băuturile puteau beneficia de textura bogată a spumei de lapte, o retetă care este folosită în ziua de astăzi pentru Nescafe Cappuccino.
Istoria Nestle a stat mereu sub semnul inovatiei, iar lansarea Nescafe Dolce Gusto în Elvetia, Germania si Marea Britanie în 2006 si în Spania un an mai târziu a reprezentat un pas important.
Sistemul de “coffee shop la tine acasă” este unul extrem de complex, având capacitatea de a face trecerea de la băuturi calde la sortimente reci. Capsule de Nescafe, Nestea si Nesquik sunt disponibile pentru cele cinci modele de aparate Dolce Gusto: Melody, Circolo, Piccolo, Fontana si Creativa.
Doi ani mai târziu, în 2008, sistemul Nescafe Barista, disponibil exclusiv în Japonia, a fost dezvoltat ca singurul sistem pentru uz casnic individual care prepara sortimente pe bază de cafea solubilă.
Nestle Professional, divizia companiei pentru clientii din HORECA s-a bucurat, de asemenea, de inovatii constante, oferind trei game de sisteme pentru prepararea băuturilor calde: Nescafe Alegria, Nescafe Milano si Viaggi Nescafe.
Sistemele Nestle Professional pot fi găsite astăzi în peste 400.000 de locatii în întreaga lume, peste 175 de căni de cafea fiind consumate pe secundă, la nivel global.
Cea mai nouă inovatie vine din partea Nescafe Milano Lounge, care aduce în prim plan sistemele de preparare a cafelei, on-the-go, cu self-service.
Nestle a inovat, de asemenea si în abordarea unor probleme precum agricultura, productia si consumul responsabil, ca etape ale procesului de aprovizionare.
În 2010, compania a lansat Planul Nescafe în Mexic. Acest program face parte din investitia de 500 milioane de franci elvetieni în proiecte destinate plantatiilor de cafea, ce se vor desfăsura până în 2020.
Planul include un set de obiective globale de optimizare a lantului de aprovizionare Nestle, incluzând cresterea tranzactiilor directe, alături de programe de asistentă tehnică pentru cultivatorii plantatiilor de cafea.
Prin intermediul planului Nescafe, compania intentionează să achizitioneze peste 180.000 de tone de cafea solubilă de la 170.000 de cultivatori până în 2015. .
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
Emirhan
and thick frothy foam on top is exellcent. The quality is great and you are sure to get really a good cup of coffee every time. Truly, this coffee maker brews a coffee that comes closest to a coffee-house
|
Kassie
Hey hey hey, take a gadner at what' you've done
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|