Societatea Feroviara de Turism, care are in patrimoniu celebrele trenuri de epoca Regal, Moldovita si Calugareni, ar putea vinde sau inchiria unele active ale societatii, precum terenuri sau imobile, care nu aduc venituri, pentru a realiza un ambitios program de investitii în vederea cresterii profitabilitatii societatii, a declarat pentru Rompres directorul general SFT, Constantin Barna, citat de ziarul financiar electronic www.SMARTfinancial.ro.
"Avem unele terenuri si active care nu aduc venituri, dar necesita cheltuieli suplimentare prin impozitele locale achitate si care pot fi vandute sau închiriate cu succes pentru a sustine astfel dezvoltarea companiei. Cel mai important activ este un teren situat în Sinaia, vis-a-vis de hotelul Mara, cu o suprafata de 5,2 hectare", a spus Constantin Barna.
Acesta a explicat ca este aproape sigur ca acest teren va putea fi comercializat cu succes pentru ca este într-o zona în care pot fi dezvoltate un hotel sau o baza de agrement. O alta solutie pentru dezvoltarea activelor profitabile ale companiei ar putea fi reprezentata de accesarea unor credite, însa procedura este ceva mai complicata si ar lua mai mult timp, a explicat directorul SFT.
De asemenea, societatea ar putea vinde linii feroviare care nu mai sunt utilizate, locomotive vechi, si planuieste sa ofere spre închiriere imobile ale companiei aflate în tara.
"Avem depozite în gari situate în orase importante, precum Cluj, Iasi, Brasov, si depozite în orase mai mici care pot fi oricând cumparate sau închiriate si credem ca vor fi cautate de investitori", a spus directorul general SFT. Oficialul a subliniat ca fondurile astfel obtinute ar putea sustine dezvoltarea activitatii companiei, în special prin modernizarea hotelurilor si bazelor de agrement ale companiei.
"Nu vor fi vandute activele importante ale societatii, precum trenurile de epoca sau hotelurile, pentru ca acestea aduc venituri.
Vrem sa vindem activele neprofitabile, care necesita investitii importante ce pot fi cu greu recuperate", a spus directorul SFT.
"Dorim sa renovam hotelul Astoria din Capitala si noi sa ne mutam sediul în Ministerul Transporturilor, pentru ca ocupam peste 60 de camere ale hotelului cu personal administrativ. Este pacat, pentru ca avem un hotel cu 368 de camere situat într-o zona asa de buna si care nu a fost întretinut asa cum ar trebui", a explicat Barna.
De lucrari de modernizare ar putea beneficia si Baza Astoria de la Snagov, acolo unde, în ciuda investitiilor masive realizate în trecut, este necesara modernizarea unor camere, utilizate la nivel de patru stele, si modernizarea cabanelor din incinta complexului.
Societatea estimeza o cresetere cu circa 12 la suta a ventiurilor în 2007, obtinute din închirierea trenurilor de epoca si din activitatile hotelurilor si bazelor sale, dar doreste sa obtina o crestere si mai mare a veniturilor în viitor.
"Pentru 2007, estimam o crestere a veniturilor cu circa 10 - 12 la suta, dar dorim ca societatea sa devina si mai profitabila", sustine Barna. Compania a transportat în 2006 circa 800 de calatori cu trenurile sale de epoca, ce organizeaza curse Bucuresti - Snagov, la costuri de 7.000 de euro si Bucuresti - Sinaia, cu 14.000 de euro.
Sursa: Rompres & SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©
.