Ceasurile au devenit si in retailul din Romania unele dintre produsele cu cea mai mare pondere in vanzarile online, comparativ cu vanzarile offline. Clientii profita astfel de toate avantajele comertului electronic in general, unele avantaje fiind cu atat mai puternice pe aceasta nisa de piata.
Magazinele clasice specializate in vanzarea de ceasuri originale, de calitate superioara, sunt destul de putine chiar si in marile orase. Acestea sunt situate preponderent in mall-uri si pe mari artere comerciale, ceea ce face ca preturile sa fie destul de mari, caci inglobeaza numeroase costuri de operare si marketing.
In schimb, pe internet costurile de administrare ale magazinelor online sunt semnificativ mai mici, iar acest lucru se transfera, sub forma de beneficiu, spre consumatori: preturile in e-commerce sunt mai mici, ceasurile pot fi comandate cu discounturi semnificative chiar si fata de preturile recomandate de producatori / importatori.
Vanzarea online de ceasuri este stimulata si prin prisma unei oferte slabe in mediul offline - in localitatile mici, consumatorii chiar nu au de unde sa cumpere asemenea produse.
Pentru toti clientii, alegerea unui ceas online este simpla si placuta, caci nu necesita asistenta din partea unui vanzatori, asa cum se intampla in magazinele fizice. Poti analiza in intimitate toate modele de ceasuri, te poti gandi si razgandi de cate ori vrei, inainte de a face o comanda. De fapt, chiar si daca ai comandat un ceas si observi cand il primesti ca nu iti este de fapt pe plac, ai posibilitatea de a-l schimba sau chiar de a-l returna, primind integral banii inapoi, in anumite conditi expuse de comercianti, conform legii.
Poti privi de aproape orice model de ceas, oricand doresti. In plus, totul se afla la indemana ta, poti citi detaliile tehnice si poti alege dintr-o varietate extrem de mare de ceasuri de barbati, de dama si de copii.
Exista magazine online de ceasuri de mana care au deja multi ani de experienta, dar si magazine mai noi, care ataca acest segment foarte tentant al e-commerce-ului romanesc.
Unele magazine sunt specializate pe aceasta nisa, altele "ataca" toata zona de fashion, adica vand inclusiv haine ieftine (sau chiar de lux in unele cazuri) si accesorii. Pe internet - la fel ca in mediul offline - exista si comercianti ce propun produse "no name" si imitatii ale unor marci de renume. Clientii trebuie sa aleaga cu atentie magazinele in care aleg sa faca orice fel de cumparaturi.
.