Durata de reparatie a unui produs, alături de calitatea serviciilor, sunt principalele criterii în functie de care utilizatorii români îsi aleg firma de service, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piată Millward Brown la solicitarea Depanero, cea mai mare firmă de service din România în domeniile electro-IT, electrocasnice mici si mari, tablete si telefoane mobile. Cercetarea a fost realizată în perioada 9 februarie – 4 martie, pe un esantion de 1.000 de respondenti din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 si 65 de ani.
Gradul mare de utilizare a dispozitivelor electrice, fie că vorbim de echipamente electronice (telefoane, tablete, laptopuri, televizoare, monitoare, camere foto, dispozitive audio-video etc.) sau electrocasnice (mixere, roboti de bucătărie, aragazuri, uscătoare de păr, aparate de tuns, masini de spălat, frigidere etc.) implică si o incidentă crescută a defectiunilor si, în acelasi timp, o nevoie tot mai mare a consumatorilor fată de aceste tipuri de dispozitive.
„Durata medie de reparatie pentru produsele care ajung în service-urile Depanero este de sub 7 zile, în conditiile în care, potrivit legislatiei în vigoare, o firmă de service are la dispozitie 15 zile calendaristice pentru a repara un produs”, spune Adrian Antohi, director general Depanero.
Depanero oferă un timp foarte redus de reparare a produselor si cele mai putine reveniri în service ale echipamentelor. Acest lucru este posibil si datorită unui stoc foarte bun de piese în teritoriu, fapt ce permite repararea majoritătii echipamentelor încă de la prima vizită (în cazul vizitelor la domiciliu).
Astfel, pentru 85% dintre consumatorii români este foarte important ca produsele lor să fie reparate cât mai repede, însă nu oriunde. Aproape 90% dintre români îsi doresc ca echipamentele defecte să fie reparate în unităti de service autorizat, calitatea serviciilor oferite având prioritate în preferintele acestora în raport cu pretul, potrivit aceluiasi studiu. Acest lucru scoate în evidentă o schimbare în comportamentul consumatorilor: spre deosebire de anii trecuti, în prezent, tot mai putini români apelează la depanatorii de cartier sau la „mesterii priceputi“ recomandati de prieteni.
„Incidenta destul de ridicată a defectiunilor apărute în scurt timp de la repararea produselor în afara unitătilor de service autorizat, lipsa garantiei, dar si durata mai mare de reparatie, sunt doar câteva dintre argumentele care au determinat o schimbare în mentalitatea consumatorilor români, acestia constientizând si apreciind acum beneficiile pe care le oferă unitătile de service autorizat. Depanero este singura firmă de service din România cu retea natională si angajati proprii. În acest moment echipa noastră este formată din 285 de angajati si avem prezentă în aproape toate judetele tării”, mai spune Adrian Antohi.
Potrivit studiului realizat de Millward Brown, în prezent, consumatorii stiu concret ce să facă atunci când se defectează un produs: 75% dintre ei verifică valabilitatea garantiei produsului, iar aproape 57% dintre consumatori sună direct la firma de service oferită la garantie.
Recomandările prietenilor si familiei cu privire la alegerea firmei de service sunt, de asemenea, importante pentru consumatori, peste 70% dintre acestia având tendinta de a le da curs.
„Ne preocupă foarte mult nivelul de satisfactie a clientilor nostri, de aceea căutăm să atragem permanent în echipă cei mai buni tehnicieni, pe care îi sprijinim să rămână conectati la ultimele noutăti din piată si să cunoască toate caracteristicile celor mai noi produse cu ajutorul programelor de training pe care le oferim la locul de muncă”, declară Adrian Antohi.
Depanero este un brand nou pe piata de service electro IT din România, sub care îsi desfăsoară activitatea cea mai mare firmă de service din România. Compania Depanero are prezentă la nivel national, cu angajati proprii, acoperind aproape toate judetele tării. Cei 285 de angajati ai companiei au mii de ore de experientă de service si pregătire profesională, precum si mii de ore de relatii cu clientii acoperind majoritatea categoriilor de produse de folosintă îndelungată, cum ar fi: telefoane mobile, tablete, IT, electronice, electrocasnice mici si mari etc.. Depanero oferă servicii de consultantă, diagnosticare si remediere rapidă a defectiunilor, atât pentru produsele aflate în garantie cât si pentru cele în post-garantie, pentru acestea din urmă oferind garantie la reparatie.
Brandul Depanero este prezent pe piata din România din 2014, odată cu rebranding-ul companiei Servskills, înfiintată în 2011. Depanero livrează lunar servicii de consultantă si reparatii pentru o medie de 30.000 de clienti.
.