|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 22-06-2015 |
E-commerce: numarul de start-up-uri romanesti creste continuu, iar nisele de piata sunt tot mai atractive
Alte stiri la aceasta categorie
Ultimii ani au consemnat o adevarata explozie de start-up-uri romanesti in e-commerce, iar trendul de crestere in acest sector pare sa fie alimentat in continuare, subliniaza reprezentantii ITeXclusiv, una dintre cele mai importante companii de webdesign si programare web din Bucuresti, a carei activitate se bazeaza preponderent pe lansarea, dezvoltarea si promovarea magazinelor online si a site-urilor web.
In 2014, cand brandul ITeXclusiv a generat vanzari de peste 150.000 de euro, zona de fashion a fost domeniul cu cele mai multe lansari in portofoliul de clienti ai companiei. "In unele cazuri este vorba despre antreprenori noi, care doresc sa profite de efervescenta pietei online de imbracaminte si incaltaminte, iar in alte cazuri sunt antreprenori cu experienta in mediul offline, care sunt tentati de povestile de succes ale celorlalti si doresc sa isi lanseze un nou canal de vanzari. Dupa cateva luni, acestia din urma constata cat de mare este potentialul e-commerce-ului si ajung chiar sa se concentreze pe vanzarile online", a declarat Stefan Enache, Project Manager IT eXclusiv.
Daca in trecut magazinele generaliste pe un anumit domeniu erau singurele abordari de succes (de exemplu magazin online de fashion in ansamblu), acum sunt tot mai atractive nisele, pe masura ce piata a devenit tot mai vasta, tot mai elastica. Apar magazine online care se dedica unor anumite stiluri vestimentare, unor anumite categorii de produse de fashion, unor anumite segmente de pret, magazine de accesorii, de lenjerie de corp, de lenjerii de pat etc.
"Numarul de utilizatori online a crescut continuu si accelerat in ultimii 2-3 ani, o ascensiune puternica generata de Facebook, website-urile de anunturi, expansiunea internetului in mediul rural, popularitatea tot mai mare a smartphone-urilor si a tabletelor, dar si de ieftinirea dispozitivelor si a traficului de internet. Astazi, este ieftin si la indemana sa fii online, iar tot mai multi utilizatori integreaza internetul in viata de zi cu zi. De aici si pana la shoppingul online este un singur pas, pe care multi l-au facut si multi il vor face in perioada imediat urmatoare. Asadar, este o piata tot mai mare pe internet, orice antreprenor poate profita de acest context favorabil", mai spune Stefan Enache.
Numeroase studii din domeniu au aratat ca cei mai multi consumatori, pe aproape toate categoriile de produse, cauta si analizeaza ofertele mai intai online. Dintre acestia, tot mai multi finalizeaza pe internet procesul de shopping, profitand de principalele avantaje ale e-commerce-ului: confort, accesibilitate, varietate, siguranta, economie de timp si de bani. Piata de fashion online s-a dezvoltat si pe baza garantiilor legale pe care retailerii le ofera in mod obligatoriu clientilor - posibilitatea de retur garantat in termen de 14 zile. "In mediul offline, putine magazine, chiar si in mall-uri, accepta returnarea de produse fara motiv, cu oferirea banilor inapoi. Faptul ca li se permite sa se razgandeasca le genereaza clientilor un sentiment de incredere care ajuta puternic vanzarile de imbracaminte si incaltaminte pe internet", considera Constantin Aldea, Administrator ITeXclusiv.
"Zilnic primim cel putin cateva cereri de oferte de la antreprenori dornici sa lanseze un magazin online. In plus, multe persoane ne suna cu fel de fel de intrebari, incercand sa isi faca o idee tot mai clara despre cum si cat trebuie sa investesti pentru un start-up in e-commere. La nivel geografic, solicitarile sunt din toata tara, caci nu conteaza de unde faci administrarea, tot pe aceeasi piata imensa ajungi sa activezi. Oricat de mic ai fi, te poti lupta cu marile branduri concurente. Suma medie cheltuita de clientii ITeXclusiv pentru un magazin online "la cheie" este undeva intre 500 si 1000 de euro, dar ne bucura ca din ce in ce mai multi clienti inteleg cat de importante sunt bugetele de promovare dupa lansarea magazinului, fara de care investitia initiala nici nu are rost", subliniaza Constantin Aldea.
Cu o echipa de specialisti cu multi ani de experienta in webdesign si programare web si cu sute de proiecte lansate in mediul online, agentia ITeXclusiv este activa pe piata de specialitate inca din anul 2008. Companie 100% romaneasca, ITeXclusiv este specializata in programare web, design grafic, SEO si marketing online pentru magazine online, website-uri de prezentare (inclusiv pentru segmentul corporate) si orice alte tipuri de proiecte digitale. In primul trimestru din anul 2015, brandul ITeXclusiv a generat vanzari in crestere cu 20% fata de perioada similara a anului trecut..
|
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|