Prima parte din 2015 a adus vanzari insemnate pentru retailerii de bunuri de folosinta indelungata, care au stimulat consumul prin multe valuri de promotii de tip Black Friday - fie ca s-a facut sau nu referire la aceasta sintagma, un adevarat brand in materie de reduceri si promotii. Magazinele electroIT (online si offline) si hipermarketurile au fost cele care au lansat astfel de campanii, dorind sa ii determine pe clienti sa adopte mai rapid decizia de achizitie, fara a astepta perioada noiembrie - decembrie.
Astfel, in fiecare luna din 2015 a existat cel putin o campanie de tip Black Friday pe segmentul electroIT. Magazinele de top, dar si cele din esalonul secund, s-au intrecut in campanii promotionale. "Vedetele" au fost, ca de obicei, laptopurile, smartphone-urile, tabletele, televizoarele si electrocasnicele (atat cele mari, cat si cele mici - inclusiv cele din gama de ingrijire personala, precum epilatoarele, aparatele de tuns sau ondulatoarele de par).
Evenimentele de shopping organizate de magazine, in general pe durate limitate (chiar si o zi) au rolul de a impulsiona publicul si de a-i determina pe nehotarati sa cumpere in acel moment. "Sedusi" de discounturi si de termenul scurt in care acesta este valabil, clientii actioneaza chiar daca nu au planificat o achizitie in mod clar. Perspectivele economice s-au imbunatatit in Romania, multe persoane au inregistrat cresteri ale veniturilor, iar optimismul a ajuns si el la cote imbucuratoare, dupa ani multi de inghetare a consumului pe piata de bunuri de folosinta indelungata. Romanii au din nou "curajul" sa consume, iar acest lucru se observa in statistici si studii de piata.
Magazinele online au "muscat" o cota mare din consumul general din 2015, pe acest segment. De la gadgeturi si pana la accesorii precum genti pentru laptop sau huse pentru telefoane si tablete, toate aceste produse sunt mai usor de cumparat de pe internet (si, de multe ori, disponibile la preturi mai mici decat in mediul offline). Este foarte simplu sa cumperi un aparat foto, un router wireless sau un laptop ultrabook de la un magazin online, eventual chiar sa platesti cu cardul in momentul efectuarii comenzii; procesul este extrem de comod si sigur, iar livrarea se face rapid prin intermediul firmelor de curierat care au profitat si ele de aceasta crestere a consumului si mai ales de expansiunea comertului electronic la nivel national..