Un studiu Xerox, care a inclus 600 de experti IT din companii mari din Europa de Vest si America de Nord, arata ca digitalizarea companiilor este inevitabila, dar, in prezent, exista mai multe discutii decat actiuni concrete in aceasta privinta. Conform raportului “Digitalizarea la locul de munca”, trecerea de la hartie la procese digitale depinde de fiecare companie in parte, cu toate acestea, multi dintre respondenti recunosc ca inca nu se simt pregatiti sa faca acest pas.
Principalele preocupari ale respondentilor legate de procesele pe hartie sunt costurile (pentru 42% dintre respondenti) si securitatea (42%). Participantii la studiu preconizeaza ca, in medie, in urmatorii doi ani, doar 9% din procesele de business cheie vor utiliza hartia.
Cu toate acestea, peste jumatate (55%) dintre respondenti recunosc ca procesele din companiile lor se bazeaza, in mare parte, pe hartie, dar doar o treime (29%) mai folosesc hartia pentru a tine legatura cu clientii, in locul email-ului sau canalelor de social media.
In acelasi timp, 41% dintre respondenti sunt constienti ca trecerea la fluxuri de lucru digitale va micsora costurile companiilor, iar 87% considera ca au la dispozitie resursele si abilitatile necesare pentru a face acest pas.
“Companiile anticipeaza un viitor digital flexibil si dinamic, dar procesele actuale de business stau, inca, sub semnul hartiei”, a spus Andy Jones, vice president, Workflow Automation, Large Enterprise Operations, Xerox. “Discrepanta dintre viziunea unei companii si etapele necesare trecerii la mediul digital a ingreunat procesul digitalizarii.”
In ceea ce priveste procesele de automatizare, aproape trei sferturi dintre respondenti spun ca au identificat deja zonele in care este necesara automatizarea.
Mai exact, zonele cel mai probabil sa devina complet automatizate sunt: contabilitatea (38%), raportarea cheltuielilor (37%), creantele (36%) si serviciile de customer care (35%).
Cu toate acestea, raportul a identificat cateva aspecte de baza pe care multe companii nu le-au luat in considerare, chiar daca isi doresc sa implementeze procese automatizate si fluxuri de lucru digitale in companiile lor. Conform studiului, aceste aspecte sunt:
40% dintre respondenti nu au implementat inca solutii mobile de lucru
47% nu au introdus sau optimizat serviciile cloud
45% nu au incorporat sau imbunatatit inca analize predictive prin big data
In multe cazuri, digitalizarea sau revizuirea proceselor pe hartie, inainte de a face propriu-zis trecerea la automatizare, va produce rezultate mai bune. Analizarea obiceiurilor de imprimare ale angajatilor, de exemplu, furnizeaza informatii vitale despre oportunitatile de digitalizare in zonele cu consum crescut de hartie. De asemenea, conform raportului, 90% dintre respondenti au declarat ca au la dispozitie instrumentele necesare analizarii obiceiurilor de imprimare ale angajatilor, dar doar jumatate dintre ei (45%) chiar folosesc aceste instrumente.
Xerox a introdus serviciile de automatizare a fluxurilor de lucru ca parte a ofertei sale de servicii de management al documentelor, furnizand resursele necesare pentru cresterea productivitatii si pentru transformarea digitala. De asemenea, compania dezvolta si instrumente de automatizare, pentru a sprijini diversele zone de business – centre de customer care, procese din finan?e si contabilitate si sectorul de sanatate.
In a doua jumatate a anului 2015, Coleman Parkes Research a intervievat 600 de experti IT din companii din Statele Unite si Canada, dar si din Europa de Vest (Benelux, Franta, Germania si Marea Britanie). Studiul a urmarit sa inteleaga atitudinile, provocarile si initiativele acestora in ceea ce priveste transformarile digitale si procesele pe hartie.
Toti respondentii au responsabilitati legate de strategie, solutii si infrastructura pentru tehnologiile digitale. Industriile vizate au fost sectorul public, serviciile financiare si corporatiile..