A fi în topurile paginilor cu rezultate înseamnă de cele mai multe ori a fi găsit de numeroși oameni din diverse orașe sau țări. Tocmai de aceea, unii antreprenori cu afaceri locale sunt de părere că nu pot avea prea multe beneficii. Unii consideră că, oferind produse sau servicii într-o locație fixă, nu au nevoie să fie găsiți și de alte persoane. Alții consideră chiar că acesta este singurul beneficiu, de a fi găsit de oameni din toate orașele.
Acest lucru se datorează faptului că cei mai populari termeni de căutare ai utilizatorilor nu cuprind adesea locații sau pentru că majoritatea căutărilor online sunt legate de servicii și produse ce pot fi achiziționate și folosite online. Însă website-urile pot fi optimizate și pentru cei care caută servicii/produse într-o anumită locație. Spre exemplu, poate ei caută un magazin de fructe proaspete pe care îl pot vizita în Cluj-Napoca. Sau un cabinet dentar din Brăila.
Un website simplu, dar optimizat
Un website cu nenumărate funcții și metode interactive nu este neapărat cea mai bună investiție.
Utilizatorii care ajung pe website pot fi mai puțini la număr și recuperarea investiției nu este garantată. Iar un website complex nu înseamnă un website optimizat pentru motoarele de căutare.
Poți alege un website simplu de prezentare de unde să reiasă informațiile importante. Iar pentru a te asigura că vei ajunge în primele poziții, o agenție SEO te poate ajuta cu servicii de SEO local.
Viteza website-ului, ușurința cu care utilizatorii pot naviga de pe orice dispozitiv și conținutul sunt cele mai importante. Facilitând toată experiența utilizatorilor pe website, ei pot găsi informațiile pe care le caută cu ușurință. Ar fi păcat să îți caute adresa pentru a-ți vizita afacerea dar să nu o găsească din cauza multitudinii de funcții care afectează viteza website-ului.
Informațiile de bază de pe website
Asigură-te că atât utilizatorii cât și motoarele de căutare înțeleg în ce locație se află afacerea ta. Astfel, atunci când ei caută produse/servicii ca ale tale într-un oraș anume, algoritmul își va da seama că afacerea ta este în aceeași locație și te va indexa. De asemenea, nu uita să îți adaugi adresa pe toate canalele online, precum rețelele sociale, nu doar pe website.
Deoarece oferi servicii sau produse într-o locație fixă, asigură-te că există posibilitatea ca utilizatorii să te contacteze. Pregătește o pagina de contact în care să incluzi cel puțin 2 modalități de contact în afară de adresă, precum numărul de telefon și mail-ul. Potențialii clienți pot avea întrebări înainte de a te vizita fizic. Iar programul de lucru trebuie să fie mereu actualizat pentru ca ei să știe când să te viziteze.
Alte canale online
Pe lângă website, este bine să fii prezent în mai multe locuri online. Unii utilizatori au început să caute afacerile în social media în loc de Google. În plus, este benefic pentru SEO să ai link-uri care să ducă spre website-ul tău. Algoritmul Google te va indexa mai bine și va putea verifica adresa ta și aici.
Google My Business este o altă opțiune benefică pentru afacerile locale. În plus, este gratuit! Aici îți poți seta și locația afacerii pentru a apărea pe Google Maps. Când utilizatorii vor intra pe Maps și vor căuta afaceri ca ale tale din zona lor, vei putea apărea și tu. Poți adăuga fotografii, programul de lucru și multe altele, în timp ce utilizatorii îți pot lăsa recenzii care cresc gradul de încredere.
Poate părea dificil să te folosești de SEO pentru afacerea ta locală, însă o agenție care oferă servicii SEO profesionale te poate ajuta. Îți poate pregăti un plan concis care să meargă exact pe tacticile locale. Astfel, poți beneficia de SEO chiar și cu un buget mai mic și să ai și rezultate!
.