Consumatorii români evită reclamele de la televizor, 80% dintre acestia schimbând canalul în timpul pauzei publicitare, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Datele au fost prezentate în exclusivitate în cadrul Digital Marketing Forum, cel mai cunoscut eveniment despre promovarea în mediul online, organizat anual de Evensys.
Principalul motiv pentru care românii nu sunt interesati de reclamele de la televizor, potrivit studiului iSense Solutions, este faptul că le consideră plictisitoare si repetitive. În acelasi timp, 2 din 10 români au instalate programe de Ad Block pentru publicitatea online.
„Datele noastre confirmă că brandurilor le este din ce în ce mai dificil să ajungă la un consumator care nu mai are răbdare, care este multiscreen si multitasking si care nu mai este dispus să-si piardă timpul sau să accepte mesaje cu care nu rezonează. Acest trend va reconfigura industria de marketing si publicitate, întrucât brandurile vor fi nevoite să se concentreze pe continut relevant, adaptat nevoilor si asteptărilor publicului pe care îl targetează”, a declarat Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
În timpul pauzei publicitare, 5 din 10 români mănâncă sau fumează, ceea ce arată o axare a consumatorului pe plăceri si pe propria persoană. De asemenea, consumatorii sunt multiscreen în timpul reclamelor de la TV, 60% utilizând în mod obisnuit smartphone-ul si 56% laptopul sau PC-ul. Sunt preferate activitătile de relaxare – acestia accesează social media (66% de pe smartphone si 70% de pe laptop/PC) sau se joacă diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).
Totodată, 7 din 10 consumatori vorbesc cu alte persoane, pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin care ei comunică sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC) si messenger-ul (49% - smartphone, 49% - laptop/PC), în timp ce 69% dintre acestia vorbesc la telefon si 50% trimit sms-uri.
Studiul mai arată că, în timpul pauzei publicitare de la televizor, consumatorii caută informatii diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%). Cele mai căutate informatii online sunt cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promotii (36%), sănătate si medicină (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), călătorii si vacante (25%).
Potrivit datelor iSense Solutions, sursele de informatie care influentează consumatorul să cumpere un produs, indiferent de tipul produsului, sunt: propria experientă (59%), motoarele de căutare (54%), recomandările de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producătorilor (43%), informatiile direct din magazin (41%) si site-urile care evaluează diverse produse (40%).
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un esantion de 500 de respondenti, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta intre 18-65 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,3%, la un nivel de încredere de 95%..