Agerpres, prima agenție de presă din România, se reinventează. Începând cu 17 septembrie 2013, agenția va avea o nouă identitate vizuală, noi platforme de comunicare online, precum și un nou slogan, care sintetizează perfect misiunea asumată a Agerpres: „Actualizează lumea”.
„Suntem aici din 1889 și avem peste 90 de ani de transmisie live, aceasta însemnând practic că Agerpres reprezintă istoria României în știri. Vrem să fim și prezentul și viitorul său, astfel că ne reinventăm astăzi pentru a putea să ne îndeplinim cât mai bine scopul de a fi cea mai importantă sursă de informații corecte, obiective, pentru România și pentru restul lumii”, declară Alexandru Giboi, Director General Agerpres.
Noul Agerpres demonstrează faptul că agenția trece printr-un proces complex de transformare și adaptare la schimbările din mass-media internațională, adoptând cele mai noi tendințe la nivel global. În noul său format, agenția de presă își va păstra rolurile fundamentale (fluxuri de știri tematice, monitorizare de presă, arhivă de fotografii) și va introduce trei noi piloni care îi vor asigura evoluția constantă și întărirea poziției de sursă de știri rapide, corecte și de calitate. Aceștia sunt:
1. Orientarea către mediul online și adaptarea la tendințele din această zonă. Noul website Agerpres a fost creat pornind de la comportamentul vizitatorului care are nevoie de acces rapid la informație.
Astfel, la nivel de uzabilitate, vizitatorul va interacționa cu o interfață prietenoasă care îi va oferi acces facil la informație. În ceea ce privește zona de accesibilitate, noul site Agerpres este creat pe o platformă robustă, cu o implementare grafică adaptivă ce livrează utilizatorului o interfață adaptată dispozitivului de pe care navighează. Va fi, de asemenea, implementat sistemul de achiziție și plată online pentru fluxuri de știri și fotografii. În plus, noua platformă online va face posibilă integrarea cu cele mai populare rețele sociale din România (Facebook, Twitter, Google +, Youtube) care permit autentificarea socială, distribuirea ușoară a informațiilor de interes și comentarea acestora direct în rețelele sociale.
2. Îmbogățirea zonei multimedia cu o platformă video interactivă. Aceasta va oferi numeroase modalități de transmitere a informațiilor, precum ilustrație video, live streaming, flux de știri video. În plus, platforma va fi constant actualizată cu interviuri video și documentare exclusive Agerpres și va fi integrată cu YouTube pentru a oferi o experiență socială completă.
3. Introducerea conceptului de jurnalist complet. Acesta este redactorul care are cunoștințe și pregătire de bază în domeniile foto și video, pentru a putea transmite cu rapiditate știri complexe către publicul său.
Conceptul noii identități a pornit de la jurnalist și activitatea sa de bază: colectarea informațiilor la nivel global și gruparea lor în știri. Astfel, noua identitate va transmite și susține mesajele noului Agerpres: acoperire globală, îmbinarea de informații din diverse surse naționale și internaționale, caracterul național simbolizat prin culorile tricolorului, direcția ascendentă și substanţă, puterea știrilor, simbolizată prin volumul bucăților de informație.
Întregul proces de rebranding și regândire a strategiilor și platformelor de comunicare reprezintă practic intrarea Agerpres în rândul celor mai importante agenții de presă din lume și confirmarea poziției sale de principală sursă de informații cu și despre România, pentru români și pentru întreaga lume..