Coca-Cola România a câștigat marele premiu la Romanian EFFIE Awards 2013 pentru campania „Control Parental”, devoltată împreună cu Agenția McCann Erickson pentru brandul Sprite, concurând cu alte 111 campanii înscrise în cea mai importantă competiție a industriei de advertising.
Totodată, datorită impactului extraordinar pe care l-a avut, generând un adevărat dialog între brandul Sprite și consumatori, campania a câștigat și Gold Effie la categoria Non-alcoholic Beverages.
Adăugând campaniei un insight local și un spirit 100% românesc, echipa Sprite a ales o abordare mai îndrăzneață decât direcția urmată la nivel global. Astfel, intrigând consumatorii în faza de teasing, iar apoi devenind confident al acestora, brandul Sprite a abordat în comunicare un limbaj codificat specific adolescenților. Imediat după lansare, campania Sprite a avut un real succes în rândul comunităților de tineri, aceștia însușindu-și, în mod natural, mesajele promovate.
„Contemporan și curajos, brandul Sprite este o adevărată provocare, având în vedere că se adresează unui target foarte tânăr, iar adolesceții sunt un public extrem de critic.
Campania Control Parental a venit cu o abordare îndrăzneață, care a răspuns perfect așteptărilor consumatorilor. Premiul obținut este o reconfirmare a faptului că am dezvoltat nu numai o campanie creativă, dar și performantă” declară Nicoleta Eftimiu, Sparkling Soft Drinks Senior Activation Marketing Manager – Coca-Cola România & Moldova.
Campania integrată de comunicare a cuprins ATL, digital și instore:
- Componeta de ATL, dispune de două spoturi TV duale: primul, cu rol de teasing, fiind varianta cuminte, pozitivă în care Sprite își schimbă abordarea și se adresează și părinților, nu numai copiilor lor.
Al doilea spot a dezvăluit adevărul spus pe bune: Sprite rămâne în continuare complicele adolescenților în tot ceea ce fac ei.
În faza de teasing, pe TV și radio, s-au folosit poziționări speciale și creative, de tipul avertisment: „Pentru echilibru în viață petreceți cel puțin 5 ore cu părinții”, „Pentru o vară de vis petreceți-vă vara alături de părinți”, „Pentru liniște și pace în casă, evitați excesul de petreceri, distracție și target”
- Componenta de digital a venit cu o tactică diferită față de campaniile clasice, activând comunitatea online de adolescenți prezentă pe TPU.ro. Mai mult, campania a generat pe pagina de Facebook a brandului Sprite o rată de engagement de 400%.
- Campania a beneficiat și de promovare instore prin POSM..