Exista tot mai multe bloguri romanesti pe diverse domenii - de la cele generaliste, la cele adresate unui public mai restrans. Cele mai multe bloguri - asumate sau nu personal - nu inregistreaza venituri sau avantaje de vreun fel, administratorii lor dorind sa le utilizeze doar ocazional, ca un simplu hobby. Conform acestui articol de pe evz.ro, relativ putine dintre bloguri sunt actualizate constant si devenite foarte populare in randul utilizatorilor. Asadar, loc pentru noi bloguri lansate exista suficient pe piata media.
Care sunt cele mai populare surse de venituri pentru bloggerii romani? Cei mai multi utilizeaza publicitatea cost per click de la Google, insa mai nou au inceput sa fie utilizate intensiv sistemele de afiliere: practic, la fiecare vanzare generata in urma accesarii unui link de catre un vizitator al blogului, proprietarul website-ului incaseaza un comision. Sistemul de afiliere este accesibil oricarui blogger si foarte eficient si pentru comercianti.
Un blog care are o vizibilitate destul de buna in mediul online poate incasa sume considerabile din publicitate.
Nu ne referim la bannere clasice (utilizate mai rar), ci la advertoriale, recenzii de produse si alte postari sponsorizate. De asemenea, bloggerii consacrati pe un anumit domeniu pot avea si alte privilegii si avantaje. Un blogger din IT&C poate fi invitat de o companie de profil la o lansare de produs, la un team building, la o petrecere privata, intr-o calatorie, poate primi produse pe care sa le testeze (sau chiar cadou, in regim barter mai bine spus). Bloggerii pot participa si la concursuri online pe anumite teme sponsorizate si pot castiga de asemenea bani sau produse.
In ultimii ani, multe bloguri inregistreaza castiguri in urma postarii de linkuri SEO, adica linkuri subtil introduse astfel incat sa avantajeze clientul in indexarea in motoarele de cautare. Acest mecanism este avantajos si pentru blogger, care nu face efectiv publicitate si nu isi streseaza audienta cu mesaje promotionale in mod vizibil.
.