Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, anuntă lansarea Media Fact Book 2014, a 18-a editie a singurei analize care oferă o radiografie obiectivă a pietei de media din România.
“Anul 2014 reprezintă anul schimbărilor de paradigmă în industria de media. În mediul digital păsim în era platformelor de programmatic trading, atât clientii, agentiile cât si publisherii fiind extrem de interesati de modalitatea eficientă, în real-time de tranzactionare a spatiului digital, de profilare exactă a consumatorului în mediu on-line - digitalul este mediul din care acest tip de buying se va propaga în viitor si către alte medii care usor, usor se digitalizează, indiferent că vorbim de televiziune (vedem acest fenomen deja în US) sau OOH. Tehnologia este din ce în ce mai importantă în vietile noastre, adoptia ei în România este extrem de rapidă – marketingul nu poate si nu trebuie să rămână în afara acestui fenomen - asadar viitorul s-a întâmplat deja!”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.
Conform Media Fact Book 2014, piata locală a înregistrat o evolutie stabilă în perioada 2012/2013 (305 milioane euro net), pentru anul 2014 fiind estimat că aceasta va ajunge la o valoare similară. “ Sunt 3 ani de stabilitate binemeritată pentru piata media din România - si dacă cumulăm semnalele pozitive care au venit în primul trimestru al acestui an din sfera consumului si a creditării populatiei ne putem face deja o prognoză optimistă că în 2015 vom simti mult asteptata crestere a pietei de media locale.” a adăugat Alexandra Olteanu.
În 2013 nivelul volumelor de media în piata TV s-a situat în jurul valorii de 193 milioane de Euro net, astfel, OUG 25/2013 nu a afectat nivelul pietei ca volum derulat, efortul de mentinere în parametrii stabili a acesteia fiind preluat de clienti, agentii si statii TV, care au alocat resurse suplimentare de oameni, timp dar si resurse juridice pentru ca procesul să se desfăsoare la aceleasi standarde de calitate. Pentru 2014 estimarea Media Fact Book este că valoarea volumelor de media din TV se va mentine la acelasi nivel.
În ceea ce priveste evolutia celorlalte canale în 2013 radio a stagnat, presa scrisă a scăzut cu 10%, iar aceste trenduri se vor mentine si în 2014. Digitalul este singurul mediu în crestere în 2013 (+12%), iar pentru anul în curs, estimarea Media Fact Book este pozitivă, cresterea preconizată fiind de 8%.
“Începând cu 2014 se remarcă o scăderea a volumelor de display local cu aprox. 10%. Zona de performance media reprezintă motorul cresterii digitalului – cu rate de crestere în 2013 si 2014 în jurul a 25% (google display, facebook) si mai nou zona de Real Time Bidding – care pleacă de la volume relativ mici – dar înregistrează cresteri mari anual – peste 60%. Aceste cresteri în zona de performance ne arată încă o dată dorinta agentiilor din România de a eficientiza cât mai mult cumpărarea audientei. De altfel, Mediabrands România a lansat recent platforma Cadreon dedicată clientilor nostri pentru programmatic buying ”, adaugă Alexandra Olteanu.
Anul acesta capitolele dedicate zonei de digital din Media Fact Book au fost realizate alături de BPN România – agentia demonstrându-si excelenta în domeniul digital de-a lungul ultimilor ani – si al cărei knowledge pe zona online aduce o reală valoare studiului.
Media Fact Book 2014 contine si un capitol dedicat Central and Eastern Europe, care aduce în atentia cititorilor similaritătile si diferentele în piata media pentru 16 tări din această regiune.
Media Fact Book este singurul raport de analiză a pietei românesti de media si publicitate, ghid editat anual de agentia Initiative din anul 1997. Studiul integral poate fi vizualizat si descărcat în formă digitală de la adresa: www.mediafactbook.ro, fiind accesibil de pe orice device.
Initiative este una din cele mai mari retele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare si cumpărare de media, de strategie, consultantă de media si new media.
Initiative este membră a Interpublic Group of Companies si este afiliată retelei internationale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agentiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris, SeniorHyper, Mobile Works si Medic One..