|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 12-03-2014 |
Reveal lanseaza pachetul de metodologii GameTrustMethods, folosind mecanismele jocurilor pentru rezultate mai relevante in cercetari
Alte stiri la aceasta categorie
Asteptările consumatorilor s-au schimbat în ultimii ani, fiind obisnuiti ca brandurile să fie atente si informate cu privire la nevoile lor, să le recompenseze loialitatea si să mentină cu ei o legătură interactivă. ?ncă din anul 2010 principiul gamification a devenit popular în rândul marketerilor – aplicarea mecanicii jocurilor: competitie, recompensă prin puncte etc. - având scopul de a oferi consumatorilor experiente memorabile, de a mentine si îmbunătăti relatia cu acestia sau pentru a-i educa si informa într-un mod distractiv.
Ca exemple de branduri ce au folosit gamificarea, pot fi mentionate:
Volkswagen cu programul The Fun Theory, care urmăreste educarea persoanelor prin: utilizarea de sisteme de joc montate în masini, care se activează doar după cuplarea centurii sau instalarea pe străzi de masinării de tipul aparatelor Slots si adunarea de puncte pentru sticlele reciclate.
Nike si aplicatie pe telefon Nike+ pentru runneri – mecanismul utilizează feedback gamificat pentru cei 5 milioane de utilizatori cu scopul de a-i ajuta să-si depăsească recordul personal în fiecare zi a anului. Cu ajutorul aplicatiei, utilizatorii pot concura cu prietenii lor si pot tine evidenta activitătii lor sportive.
Domino Pizza cu aplicatia pe telefon/ tabletă Build Your Own - permite clientilor să-si prepare singuri pizza cu ingrediente alese de ei si să o comande la domiciliu.
?n rândul bradurilor românesti: LovePlus si jocul Love Factory - jocul se bazează pe un mecanism similar FarmVille - utilizatorii pot să producă si să vândă prezervative către diferite piete de desfacere, iar punctele adunate în joc pot fi transformate în produse reale.
Avantajele gamificării constau în faptul că este un proces plăcut, cu beneficii instante prin împlinirea unor task-uri, participarea la competitii creative, socializare si primirea unor statusuri ce duc la recunoastere socială, avantaje perfect aplicabile si în cercetarea de piată în rândul respondentilor. Aceste tehnici îi ajută pe acestia să se focuseze pe subiectele investigate, iar pe moderatori si analisti să conducă discutiile spre cât mai multe topicuri importante pentru cercetare, eliminând bariere ca plictiseala, iluzia unei chestionar prea lung, lipsa interesului din partea respondentilor fată de subiectul investigat.
Reveal Marketing Research a înteles nevoia acestui tip de proces, metodologiile cercetării calitative axându-se pe exercitii proiective - jocuri creative ca: imaginarea unei planete a brandului investigat, personificarea lui sau crearea de colaje în jurul unui anumit subiect. Aceste tehnici au ca rezultat răspunsuri spontane, sincere, neinhibate asta ducând la concluzii strategice cu adevărat valoroase în cresterea si consolidarea companiilor care aleg abordarea calitativă.
Aflându-se într-o continuă perfectionare a serviciilor, Reveal lansează un întreg pachet de metode dezvoltate pe baza principiului de gamificare numit GTM (GameTrustMethods), folosite atât în cercetarea calitativă, cât si în cercetarea cantitativă online.
Printre metode se numără si organizarea întregii sesiuni de focus grup sub forma unor jocuri pe echipe, provocându-i pe acestia să ofere cât mai multe idei si argumente, cât si utilizarea unor instrumente care ajută la obtinerea de răspunsuri originale, diferite, utile.
?n zona de online, Reveal si-a actualizat platforma astfel încât panelistii completează chestionare si se bucură ?n acelasi timp de jocuri interactive, adună puncte si primesc premii virtuale.
“Oamenii sunt jucăusi din fire, ne place să concurăm si să colaborăm cu altii, să răspundem la provocări, să câstigăm. Gamificarea nu e idee nouă, însă mecanismul în sine este un trend în crestere atunci când ne referim la marketing, încluzând cercetarea de piată. Gamificarea rezolvă probleme importante întâmpinate în culegerea datelor ca neimplicarea participantilor sau primirea de răspunsuri politically correct. Calitatea informatiilor din studii va fi incomparabil mai ridicată pentru ca e mai distractiv să participi la un joc, decât să-i privesti pe altii cum se joacă, e mai usor să găsesti argumente si să le sustii în echipă atunci când recompensa e instantă.” declară Magda Visoiu, Qualitative Analyst Reveal Marketing Research
“Prezenta jocurilor în social media, numărul persoanelor care le folosesc si orientarea brandurilor către acest proces ne indică faptul că această tendintă este în plină si continuă dezvoltare. Pachetul de instrumente GameTrustMethods este un update al metodologiilor traditionale si a fost dezvoltat pentru a corespunde schimbărilor ce au loc în obiceiurile consumatorilor. Beneficiile gamificării se aplică atât în etapa culegerii datelor, dar si analiza lor. De obicei, lucrăm împreună la rapoartele de cercetare, iar întregul proces este o activitate competitivă între analisti: găsirea de cât mai multe insight-uri valoaroase si construirea celor mai bune strategii.” spune Ada Sălăvăstru, Research Manager Reveal Marketing Research
“Din ce în ce mai multe branduri folosesc procesul de gamificare pentru a le oferi consumatorilor experiente interactive si memorabile, pentru a-i loializa sau pentru a-i educa. Fie că vorbim de tipul exploratorului, sociabilului sau colectorului de puncte, de aplicatii pe telefon sau învătarea unei limbi străine pe o platforma specializată, toată lumea se joacă si se bucură de aceste activităti zilnic. De aceea în acest context, găsirea de factori de motivare a respondentilor care să corespundă cu tendintele actuale a reprezentat o reală nevoie.” declară Marius Luican, General Manager Reveal Marketing Research..
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|