Biz și Ipsos Research au lansat “Top 50 cele mai inovatoare branduri, în percepția consumatorilor romani”. Potrivit acestui studiu, brandurile aflate în fruntea clasamentului sunt Google, Microsoft, Sony, BMW, Nokia, Yahoo, Samsung, Mercedes, Nike și LG.
“Cele mai inovatoare branduri pentru consumatorii români” este un studiu pe care am dorit să-l realizăm cu doi ani în urmă. Complexitatea acestei cercetări a determinat atât încântarea, cât și retragerea mai multor companii din proiect, dar a pregătit temeinic terenul pentru un studiu complet, bazat pe cercetare și informații noi, și, mai ales pe aportul specialiștilor care au participat la studiu”, declară Marta Ușurelu, redactor șef al revistei Biz.
Mărcile inovatoare sunt în principal percepute drept creative (74%), eficiente (67%) și confortabile (50%). Însă nu este vorba de creativitate de dragul creativității, ci de creativitate într-o puternică legatură cu eficiența.
“Deși inovația pare să fie pe buzele tuturor, definiția ei nu este aceeași pentru toată lumea. Pentru unii, inovație înseamnă tehnologie, pentru alții – insight, iar pentru alții – inventarea unor lucruri care fac viața mai bună. De la inovația de dragul descoperirii la inovație care schimbă viața celorlalți pot exista o multitudine de nuanțe.
Una dintre cele mai bune definiții este aceea că inovația înseamnă să privești aceleași lucruri cu alți ochi. Înseamnă, ca Arhimede, să strigi „Evrika!” atunci când descoperi lucruri care erau dintotdeauna acolo, însă care dintr-odată se leagă în alt fel și compun lucruri noi”, declară Alina Stepan, Managing Director, Ipsos Research.
În demersul de a afla nu doar ce înseamnă inovația dar mai ales cum o recunoaștem, Ipsos Research a pornit de la definirea unui program complex de cercetare calitativă care a ajutat la înțelegerea dimensiunilor inovației precum și la idenificarea diferențelor între cum definesc experții inovația și cum este în final percepută de către consumatori.
Studiul a fost realizat în perioada septembrie – octombrie 2013.
În etapa cantitativă, metoda de culegere a datelor a constat în intervievare online pe baza panelului Ipsos România. Studiul este reprezentativ pentru populația urbană a României, femei și bărbați cu vârste cuprinse între 18-45 ani.
Bază totală de respondenți a fost de1200 de persoane. Eroarea totală de eșantionare este de ±2,8% pentru un interval de încredere de 95%. Chestionarul a avut o lungime medie de 30 minute.
Prezentarea rezultatelor studiului si a suplimentului editorial au avut loc vineri, 15 noiembrie, la Zilele Biz. Clasamentul complet, rezultatele studiului și detaliile de ordin metodologic sunt disponibile în suplimentul editorial “50 branduri inovatoare pentru români” și în revista Biz nr. 257, disponibil pe piață la sfârșitul lunii noiembrie..