Pana nu demult, piata de telefonie mobila, din punctul de vedere al dealerilor, se baza aproape exclusiv pe promovarea realizata de companiile de telefonie mobila si de companiile producatoare de terminale si accesorii GSM-CDMA. Germanos, Euro-GSM, CG&GC, Internity si GlobalNet (branduri Avenir Telecom), Dasimpex, B Mobile, Lexor, Dasino si alte retele de retaileri de telefonie mobila au mizat mai mult pe publicitate la nivel local si in special in print, pe marketing direct, pe extinderea geografica si... pe dinamica pietei.
Mai nou, cele mai importante companii de profil - Germanos, Euro-GSM si Internity, ajunge la o retea nationala de magazine, au inceput sa se promoveze mai puternic inclusiv prin reclame TV si publicitate online - vorbim astfel de bugete impresionante.
Tonul a fost deschis de Germanos (dealer Cosmote si Vodafone), care si in trecut, constant, promova diverse oferte inclusiv prin reclame TV si cataloage de prezentare inserate in reviste si ziare. Ulterior, Internity (dealer Cosmote) si Euro-GSM (dealer Orange) si-au creat strategii de promovare concretizate cu executii video si online marketing, pe langa metodele deja utilizate in trecut.
Concurenta este tot mai mare, iar retailerii organizati in retele beneficiaza de posibilitati de promovare mai coerente, dar si de servicii mai bune. Cele mai multe magazine de telefoane mobile sunt locale si sunt cel mult incadrate in micro-retele. Internity a inceput o campanie mai puternica de promovare imediat dupa ce a renuntat la contractul cu Orange si a semnat cu Cosmote, modificandu-si pana si identitatea vizuala pentru a marca schimbarea.
In privinta promovarii, Germanos mizeaza mereu pe calitate si profesionalism, Internity pe servicii si pe preturi, iar Euro-GSM pare sa targeteze (poate chiar riscant) mai mult tinerii, cu motto-ul "cel mai tare din sistem" si sintagma "salutul noii generatii".
Sursa: SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©
.