Atunci cand un brand este foarte puternic, un simplu logo, chiar daca nu contine denumirea companiei, are efect maxim pentru consumator (spre exemplu Nike, care si in Romania foloseste logo-ul adesea chiar daca mentionarea numelui companiei, iar targetul companiei stie foarte bine despre ce este vorba). Destul de rar, unele branduri sunt atat de puternice pe o piata, incat isi permit sa se promoveze chiar fara nume si fara logo, doar cu elemente de identitate corporativa care induc ideea brandului respectiv.
In Romania, companiile de telefonie mobila Vodafone si Orange, primii doi jucatori de pe piata, fiecare cu peste 7 milioane de clienti, s-au remarcat incepand cu luna noiembrie 2006 prin metode de promovare care exlud brandul in sine si doar il sugereaza prin alte elemente vizuale.
Orange promoveaza oferta de iarna pentru cartela Orange Pre-Pay inclusiv outdoor, in miscare, in Bucuresti, prin automobilele speciale publicitare care profita de traficul dens din oras si expun foarte bine mesajul; un mesaj care nu arata decat cele doua contururi zambitoare din reclama Orange, folosind albul si portocaliul.
Vodafone a ales o metoda asemanatoare pentru campania "Fa pe cineva fericit", promotia Happy Number: un element din campanie, tot un contur zambitor, de aceasta data clasic, simplist, evident cu foarte mult rosu. Reclama care nu indica numele produsului s-a remarcat atat in offline, cat si online, ceea ce arata puterea brandului Vodafone, luxul de a se promova intr-un mod atat de special.
Sursa: SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©
.