Pentru cineva din afara acestei industrii, publicitatea online este aproape un mister, atat timp cat multe dintre agentiile specializate sunt caracterizate de o lipsa extrema de transparenta. Pentru cei care doresc publicitate online, dar si pentru cei care au un suport web si doresc sa obtina venituri, lucrurile sunt destul de neclare, fiind nevoie de o adevarata rascolire a internetului pentru a intelege, mai degraba pe forumuri si pe site-uri personale, cum functioneaza sistemul si de unde se poate incepe totul.
Un demers care a capatat deja ceva notorietate in interiorul celor ce activeaza in industria publicitatii online (advertiseri, publisheri, agentii de media buying, media planneri, regii de publicitate) este cel realizat la adresa Vivi.ro/publicitate. Este o vorba despre o initiativa a unei persoane fizice, cu experienta in domeniu, care a reusit sa reuneasca, prin niste statistici interesante, dar si prin posibilitatea de interactiune, destul de multe persoane interesate de publicitatea online.
Chiar daca proiectul este unul mai degraba subiectiv - autorul statisticilor nu ezita sa foloseasca in prezentari pareri personale - siteul este cam singurul loc in care sunt centralizate, totusi, cateva date despre publicitatea online din Romania ca industrie in sine. Site-urile cu cel mai mare trafic sunt listate in functie de agentia cu care lucreaza, selectandu-se astfel, fara pretentii de obiectivitate maxima, un portofoliu al site-urilor romanesti care activeaza in business-ul numit publicitate pe internet.
Dincolo de harta publicitatii online cu un up`date aproximativ lunar, site-ul propune si unele articole ocazionale despre publicitatea online, esenta fiind posibilitatea vizitatorilor de a-si expune parerile si chiar de a intra in polemici uneori constructive. Se poate vorbi astfel de un adevarat forum in care subiectele sunt propuse insa doar de site-owner.
La aceeasi adresa web, initiatorul proiectului a postat si niste statistici personale legate de veniturile incasate de site-urile romanesti in 2005 - aproximatii facute pe baza mai multor criterii.
Sursa: SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©
.