transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 29-03-2024 4.6085 lei 4.973 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 29-07-2012

Istorici, arhitecti, intelectuali, persoane publice si societatea civila protesteaza impotriva construirii a trei pasaje auto care afecteaza bulevardele Kiseleff, Prezan si Aviatorilor

Istorici, arhitecti, intelectuali, persoane publice si societatea civila protesteaza impotriva construirii a trei pasaje auto care afecteaza bulevardele Kiseleff, Prezan si Aviatorilor Filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din România se luptă pentru a proteja cele trei bulevarde istorice unde Primăria Capitalei intentionează să construiască pasaje auto pentru care se va excava masiv în zonă, eludând trotoare, pistele pentru biciclete, vegetatie, intrarea în parcul Herăstrău de la Charles de Gaulle. Lucrările nu iau în calcul istoria si arhitectura bulevardelor, dar mai ales încurajează traficul auto rapid din Nord spre centrul Capitalei, aducând orasul cu zeci de ani în urmă comparativ cu alte capitale europene, unde edilii au dezvoltat sosele de centură pentru a fluidiza traficul si a proteja centrele istorice.

Lucrările presupun construirea unor rampe de intrare a masinilor în pasaje cu lungimea de 400 m fiecare. Pe toate cele 3 bulevarde se vor construi rampe de intrare si iesire (două pe ambele sensuri), cumulând un total de un aproape 5 kilometri. Proiectul este legat de constructia parcării subterane de la Charles de Gaulle, căreia i se va alătura un mall subteran de 8000 mp. Acesta necesită, conform proiectului, o arie de câteva mii de metrii pătrati de trepte de acces în subteran, chiar la intrarea în Herăstrău pe la Charles de Gaulle.

“Problema arhitectilor si a istoricilor nu este nici parcarea si nici mall-ul subteran, acestea neavând încă avizul comusiei de la MDRT, ci faptul că se construiesc aceste pasaje care, pe lângă efectul profund distructiv, nici măcar nu sunt necesare. Cu toate acestea mentionăm că nu există lucrare subterană fără efecte la suprafată. Există spatii la Charles de Gaulle unde înăltimea elementelor vizibile din suprateran vor ajunge si la 4 m”, a declarat Mircea Ochinciuc, Presedintele OAR Bucuresti.


OAR Bucuresti a realizat un amplu studiu istoric pentru a demonstra faptul că bulevardele Aviatorilor, Kiseleff si Prezan se constituie într-un ansamblu istoric clasa A, de importantă natională. Aceste bulevarde au fost declarate în trecut zonă protejată, însă prevederile legale în legătură cu ceea ce presupune o zonă protejată sunt extreme de vagi. Ministerul Culturii si Patrimoniului National a declinat însă clasarea si a acordat aviz favorabil construirii pasajelor, invocând motive care nu sunt reale. Astfel, Ministerul Culturii si Patrimoniului a mentionat într-o justificare minimală faptul că această clasare ar îngreuna accesul companiilor care administrează retele de apă si electrică. Un fapt inexact, întru-cât legea stipulează clar că acest tip de interventii au un regim special si că se pot desfăsura în conditii normale chiar si pe un bulevard clasat ca monument istoric.  

“Nu este decât o dezinformare, o însiruire de afirmatii care dovedesc incompetentă si necunoasterea legilor, un text nedemn pentru o institutie care are misiunea de a apăra patrimoniul cultural al României” afirmă arh. Mircea Ochinciuc. “Nemaivorbind de faptul că aceste lucrări vor tranforma zona de nord într-un urias santier timp de mai multi ani, iar la finalul lucrărilor valoarea imobiliară a proprietătilor din această zonă va fi profund afectată” mai adăugă Mircea Ochinciuc.

Proiectul pasajului subteran pe Bd. Aviatorilor se află la a doua tentativă de aprobare. El a mai apărut în anul 2007 în aceeasi asociere cu parcajul subteran din Piata Charles de Gaulle însă a fost eliminat, avizându-se favorabil si aprobându-se doar proiectul parcajului subteran (PUZ Parcaj subteran Piata Charles de Gaulle, H.C.G.M.B. nr.319/2009).

În vara anului trecut au apărut în presă informatii despre mall-ul si parcarea subterană, conform cărora licitatia de executie a fost câstigată de Romstrade. La vremea respectivă însă proiectul nu era definitivat, ceea ce ar fi făcut imposibilă ofertarea executiei. Primăria si-a exprimat intentia de a realiza aceste proiecte în regim de PPP (parteneriat public privat), prin care aproximativ 60 mil EUR sunt alocati din bugetul primăriei si alte 40 mil EUR sunt finantati de un investitor privat. Tot din presă s-a relevat faptul că cei 40 mil EUR vor fi oferiti de investitorul Nelu Iordache, care va executa însă si lucrarea, primind si drept de cesiune pe 49 de ani asupra parcării si mall-ului subteran.

“Cele două proiecte au fost generate de un studiu de circulatie, ci nu de un studiu de urbanism, demonstrând o lipsă totală de viziune pe termen lung, de aliniere la ceea ce alte capitale europene implementează de ani de zile: fluidizarea traficului prin inele de centură care să faciliteze accesul către toate puntele din centrul orasului si descurajarea traficului intens prin centrele istorice. Experienta a dovedit că încurajarea traficului nu face decât să genereze si mai mult trafic", a completat arh. Mircea Ochinciuc, Presedinte OAR Bucuresti.

soseaua Kiseleff si bulevardul Aviatorilor nu sunt simple căi de circulatie, ci artere cu o semnificatie specială pentru capitala României. După modelul bulevardelor din marile capitale europene, ele au fost amenajate pe parcursul secolului al XIX-lea si în primele decenii ale secolului XX ca axe urbane ce făceau legătura între oras si zona verde din nord, urmând o conceptie artistică în care aliniamentul de arbori si masivul vegetal joacă un rol esential.

Ordinul Arhitectilor din România este o organizatie profesionala înfiintata potrivit prevederilor Legii nr. 184/2001 privind exercitarea profesiei de arhitect, cu modificările si completările ulterioare. Prin activitatea membrilor săi, O. A. R. are nobila misiune de a convinge pe orice beneficiar al serviciilor de arhitectura ca acestea reprezintă, în primul rând, un act de cultură de interes public, cu implicatii urbanistice, economice, sociale si ecologice.
.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar