transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar -- lei lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Veggy.ro - vegan blog

Servicii curatenie Cluj

Transport caini Anglia

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 02-08-2013

Piata spatiilor de birouri din Bucuresti a crescut cu 10% in T2 din 2013 - raport CBRE

Piata spatiilor de birouri din Bucuresti a crescut cu 10% in T2 din 2013 - raport CBRE

Suprafaţa totală de birouri tranzacţionată în București este estimată să ajungă la 240.000 – 260.000 metri pătraţi până la finalul acestui an, cel mai înalt nivel din ultimii cinci ani, potrivit Raportului CBRE despre piaţa spaţiilor de birouri în Bucureşti în T2 2013. Comparativ cu anul 2012, creşterea este de 10%.

Activitatea totală de tranzacţionare înregistrată în al doilea trimestru al anului 2013 Bucureşti a fost de 68.800 metri pătraţi, în creştere cu 13% faţă de trimestrul precedent. Stocul modern de birouri a ajuns la 2,23 milioane mp, după livrarea a două clădiri în intervalul aprilie-iunie: CSDA Siriului, cu o suprafaţă de 3.600 mp şi ocupat 100%, şi Armand Călinescu, cu o suprafaţă de 3.500 mp şi o rată de ocupare de 70%. Până la finalul anului vor mai fi livraţi 55.

800 mp, constând în trei clădiri de birouri noi, şi alţi 30.500 mp, ca urmare a două conversii. Cele mai importante proiecte care vor fi finalizate în perioada următoare sunt Floreasca Park, dezvoltat de Portland Trust, şi City Offices, în urma conversiei City Mall.

„Pentru 2014 se află în construcţie doar 48.700 mp, ceea ce ar putea reprezenta cel mai scăzut nivel al livrărilor din 2000 până în prezent. De asemenea, alţi 25.100 mp în construcţie au ca termen de livrare primul trimestru al anului 2015, cea mai notabilă livrare fiind prima fază a clădirii Green Court Bucharest, dezvoltată de Skanska. Din suprafaţa totală de clădiri de birouri în construcţie, 30% se află în zona de vest a Capitalei”, a declarat Răzvan Iorgu, Director General CBRE România.

Închirierile în al doilea trimestru au totalizat 43.000 metri pătraţi şi au inclus relocări (67%), extinderi (19%) şi cereri noi (14%), nefiind înregistrate tranzacţii de preînchiriere. Alţi 22.700 metri pătraţi au constat în renegocieri şi reînnoiri de contract.

Pipera a atras 35% din activitatea de închiriere în al doilea trimestru, în timp ce zona de nord a atras 29%, aceste două zone găzduind peste 54% din stocul modern al Bucureştiului. De asemenea, 50% din totalul suprafeţei renegociate şi prelungite (13.000 mpi) a fost tranzacţionat în zona de nord.

„Activitatea de reînnoire va creşte semnificativ deoarece majoritatea contractelor semnate în 2009, când a fost livrat un record anual de 400.000 mp de birouri, va expira în următoarele 12 luni. Deoarece 48% din stocul respectiv livrat în 2009 se află în zona Pipera, estimăm o intensificare a activităţii de închiriere în această zonă”, a adăugat Răzvan Iorgu.

În Bucureşti există peste 337.000 mp de spaţii moderne neocupate, reprezentând 15,1% din stocul modern. Rata de neocupare pentru clădirile de clasa A este de 12%, în timp ce clădirile de clasa B se confruntă cu o rată de neocupare de 17,3%. Cea mai mică rată de neocupare se înregistrează în zona de vest, sub 5%. De asemenea, ratele de neocupare în zonele CBD şi centru au scăzut constant, ajungând la 8%, respectiv 11,8%.

Chiria cerută este estimată la 18 euro/mp/lunp, în timp ce chiria netă, care include toate tipurile de stimulente oferite de proprietar chiriaşilor, poate ajunge la 92% - 94% din chiria cerută. În cazul proprietăţilor cu o rată de neocupare ridicată, se poate ajunge chiar şi la o diferenţă de 15% între chiria cerută şi cea netă.

„Intervalul 2009-2012 a reprezentat o schimbare de 180 de grade, de la o piaţă a proprietarului la o piaţă a chiriaşului. Având în vedere o scădere graduală a ratei de neocupare, împreună cu un nivel stabil de tranzacţionare, estimăm că perioada 2013-2015 va aduce o poziţie echilibrată între proprietari şi chiriaşi, deşi uşor favorabilă chiriaşilor”, a mai declarat Răzvan Iorgu.

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
Sunil
Daniel 15 October, 2012 Aloo, autoritatile!!! Aveti acum un caz soaicl de rezolvat, nu maine, nu peste o saptamana, acum. Si voi vreti sa luati masuri , dar nu stiti cand. Pai astia sunt 7 minori de unde nu va puteti trage foloase, voturi, sau alte avantaje de pe urma lor, asta nu inseamna ca nu va priveste, domnilor angajati de la soaicl, de la protectia copilului, de la consiliul local si cati mai sunteti acolo pe banii contribuabililor ca sa rezolvati astfel de probleme. La ce mai tineti centrul ala soaicl de la pod?
Monika
-weekly gigs are great. There's no better way to deelvop repertoire. It's not easy to get people out every week, though. My advice: start with a monthly thing for a while, and if it's successful, talk to the venue about making it weekly.
Johnny
Daniel 15 October, 2012 Aloo, autoritatile!!! Aveti acum un caz socail de rezolvat, nu maine, nu peste o saptamana, acum. Si voi vreti sa luati masuri , dar nu stiti cand. Pai astia sunt 7 minori de unde nu va puteti trage foloase, voturi, sau alte avantaje de pe urma lor, asta nu inseamna ca nu va priveste, domnilor angajati de la socail, de la protectia copilului, de la consiliul local si cati mai sunteti acolo pe banii contribuabililor ca sa rezolvati astfel de probleme. La ce mai tineti centrul ala socail de la pod?
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar