Vodafone şi Visa au lansat serviciul Visa SmartPass, varianta de portofel electronic dezvoltată pentru platforma Vodafone Wallet în Olanda, cea de-a treia piaţă europeană care beneficiază de parteneriatul extins anunţat de cele două companii în 2012.
SmartPass este primul serviciu care oferă consumatorilor din Olanda posibilitatea de a face plăţi contactless simplu şi în siguranţă cu telefonul mobil. Serviciul va fi utilizat la orice terminal de plăţi contactless din Europa, care are sigla V PAY. Utilizatorii vor putea folosi acest serviciu şi pentru a face transferuri de bani între conturile lor SmartPass.
Serviciul de plăţi Vodafone SmartPass a fost dezvoltat împreună cu Visa şi are la bază o soluţie preplătită Visa. În cazul tranzacţiilor cu valoare sub 25 de euro, clienţii pot plăti rapid şi simplu, apropiând telefonul mobil de un terminal contactless cu sigla V PAY. Pentru compărăturile de peste 25 de euro, clientul va trebui să valideze tranzacţia prin introducerea unei parole.
"Suntem încântaţi de lansarea celui de-al treilea serviciu SmartPass împreună cu partenerul nostru Vodafone. Împreună contribuim la extinderea disponibilităţii serviciilor de plăţi mobile pentru consumatori pe teritoriul Europei.
Valorificăm astfel amploarea generată de lansările din Spania şi Germania, iar alte lansări vor urma pe parcursul anului. Având în vedere şi dezvoltarea rapidă a plăţilor contactless, ne aflăm în sfârşit în situaţia în care există baza necesară dezvoltării la scară a plăţilor mobile, astfel încât să putem oferi aceste servicii consumatorilor", a declarat Mary Carol Harris, Director Plăţi Mobile în cadrul Visa Europe.
"Estimăm că în cinci ani olandezii îşi vor utiliza telefoanele mobile drept principal dispozitiv de plată. Astăzi am făcut un pas important în direcţia eliminării portofelelor clasice, una din ambiţiile noastre pentru viitor", a adăugat Rob Shuter, CEO Vodafone Olanda.
Clienţii Vodafone care deţin telefoane compatibile cu tehnologia NFC, care sunt certificate pentru serviciul SmartPass, se vor putea înregistra pentru utilizarea SmartPass printr-un proces simplu, realizat direct în magazin. Clienţii care nu beneficiază de telefoane cu tehnologia NFC au opţiunea de a ataşa dispozitivelor mobile micro etichete contactless Visa (sticker NFC) care va activa serviciul. Serviciul SmartPass include şi un card V PAY, care poate fi utilizat pentru efectuarea plăţilor în magazine care nu dispun încă de un terminal contactless.
Vodafone intenţionează să extindă semnificativ Vodafone Wallet pentru a include servicii precum plata biletelor pentru transportul public, a biletelor electronice, chei contactless (de exemplu, pentru birouri sau camere de hotel) şi multe altele.
Serviciul SmartPass, varianta de portofel electronic dezvoltată pentru platforma Vodafone Wallet, se va lansa în Marea Britanie anul acesta.
Vodafone Olanda este cea de-a doua mare companie de telecomunicaţii mobile în Olanda, după cifra de afaceri şi profitabilitate; compania avea 5,3 milioane de clienţi la 31 decembrie 2013. Sediile centrale sunt situate în Amsterdam şi Maastricht şi există birouri în Eindhoven, Capelle aan den IJssel şi Bodegraven. Vodafone Olanda face parte din Grupul Vodafone, una dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii mobile din lume după cifra de afaceri, cu 419 milioane de clienţi la 31 decembrie 2013. Vodafone are divizii în peste 30 de ţări de pe cinci continente şi aproximativ 50 de reţele partenere în întreaga lume..