|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 20-03-2014 |
61% dintre consumatorii romani nu-si cunosc drepturile privind pachetele de servicii turistice
Alte stiri la aceasta categorie
În perioada 13.03.2014-16.03.2014, Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania a participat ca expozant la Târgul de Turism al Romaniei – Editia de primăvară.
Cu ocazia acestui eveniment ECC Romania a împărtit in cele 4 zile de participare un număr de 2265 de brosuri cu diverse tematici, ceea ce reprezintă o medie de 566 de persoane pe zi care au primit informatii si consiliere gratuită din partea consilierilor centrului. Totodată, ECC Romania a realizat si un chestionar cu 6 întrebări privind gradul de cunoastere a drepturilor consumatorilor.
Au fost completate 150 de chestionare în total, aproximativ 37 de chestionare în fiecare zi a târgului. În urma prelucrării datelor, au rezultat următoarele concluzii:
- la întrebarea „Ati călătorit în tările membre ale UE?” 93% au răspuns afirmativ, iar restul de 7%, negativ.
- la întrebarea ,,Dacă da, ati întâmpinat probleme pe parcursul transportului?”, 35% au întâmpinat probleme, iar în cazul a 65% din respondenti nu au existat incidente.
- la întrebarea: ,,Ce nemultumiri ati avut?”, 17% dintre respondenti au avut probleme legate de transport (avion, autocar), 45% au avut probleme cu bagajele (pierdere, deteriorare), 31% au avut probleme cu produsele achizitionate din tara respectivă, iar restul de 7% au avut alte probleme.
- la întrebarea,,V-ati adresat unei institutii specializate pentru protectia consumatorului?”, doar 12% au răspuns afirmativ, iar 88% nu s-au adresat unei astfel de institutii.
- la întrebarea nr 5: ,,Vă cunoasteti drepturile de consumator european?”, doar 39% dintre respondenti îsi cunosc drepturile, iar 61% nu si le cunosc.
- la ultima întrebare: ,,Pe o scală de la 1-5, în ce măsură considerati că proiectul ,,Centrul European al Consumatorilor din România, implementat de APC (Asociatia pentru Protectia Consumatorilor), este o initiativă bună?”, 87% au fost cu totul de acord, 10% au fost de acord, iar restul de 3% nu au fost nici de acord, nici în dezacord.
În concluzie, cea mai mare parte din respondenti au întâmpinat probleme când au călătorit in afara tarii, astfel 45% dintre acestia au întâmpinat probleme legate de pierderea bagajului sau deteriorarea acestuia. Din cauza faptului ca în proportie de 88% din respondenti nu au reclamat probleme întâmpinate, acestia nu au beneficiat de drepturile legale în asemenea cazuri.
După cum se poate observa, ei au fost receptivi si întru totul de acord de importanta existentei Centrului European al Consumatorilor din România, considerând că astfel îsi vor putea rezolva problemele legate de protectia consumatorului cu un produs sau un serviciu achizitionat dintr-un alt stat european.
ECC-Net este alcătuită din centrele europene pentru consumatori din 29 de tări (27 state membre ale U.E., plus Norvegia si Islanda), si este co-finantată de Directia Generală de Sănătate si Protectia Consumatorilor a Comisiei Europene si de către fiecare dintre statele membre. Scopul retelei este de a crea încrederea în piata internă europeană, oferind consumatorilor informatii utile cu privire la drepturile lor, consiliere si ajutor în achizitii transfrontaliere.
În România, „Centrul European al Consumatorilor", oferă consumatorilor o gamă variată de servicii, de la informarea asupra drepturilor lor, la oferirea de consultantă si sprijin în rezolvarea problemelor pe care le întâmpină. .
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
Milica
Hi Karin! Un pic de experien , dar nu mai mult. Am avut una din aststenie medicale noastre de la locul de munca mea, care a fost de a investiga, n cazul n care ace tia au constatat c ea a fost sufer de intoxica ii amalgam. Ea a avut simptome foarte similare, care va intra in SM. Pute i afla mai multe despre modul n care statele membre se manifest i a vedea dac ve i g si mai multe similitudini. Oboseal m simt foarte bine i durerea este, de asemenea, ceva ce am fost greu de a face cu. Pentru mine, doar dou lucruri pe care le-am cel mai greu de \"meu\" MS. Sper c va fi capabil de a afla dac aceasta ar putea fi amalgamul, depinde i de faptul c ar trebui s te ajute, dac a a, scoate i umpluturi dumneavoastr i sper m s fie n m sur s se simt mai bine. Pute i citi mai multe despre MS ntr-un forum frumos despre MS, care a numit doar omms i condus de c tre o fat foarte dulce pe nume Krista i care se are MS: Karen noroc bun i a fost, probabil, cu band magnetic , ca bunica mea obi nuia s spun c \"Exist un sentiment de tot ce se nt mpl .\" Avea un week-end j tesk n, c t mai mult posibil =) For a de mbr i ri Maritha. [ ] R spuns: 27 februarie 2010 la 20:57 Datorit dulce! Da, destul, cred c lucrurile merg n scopul de a trezi, i, prin urmare, cred c eu sunt pe drumul cel bun. Este ca i multe lucruri care s-au \"m-au adus n sus\" acum. Am avut doar un atac de apoplexie, de natur mai r u, dar a fost doar ast zi al doilea, a a c simt c nu pare a fi merge n direc ia bun ! Acum, de a teptare pentru pat, si am hopppas i cred c pot dormi foarte mult noaptea trecut , de asemenea. Am v zut c doar statele membre pare s aib leg tur cu o mare llagningar cu amalgam. Se va uita pentru mai mult de tot cand am aplaudat pentru mine. - S sper m c m ine. ; P [ ]
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|