Persoanele care cumpara bilete de avion din agentii clasice de turism sunt tot mai putine, intr-un moment in care internetul a devenit un mediu obisnuit pentru tot mai multe persoane, pana si in mediul rural. Smartphone-urile si tabletele au facut internetul accesibil aproape oriunde, astfel ca tot mai multe categorii de consumatori ajung astazi sa fie clienti in e-commerce, mai ales in cel al serviciilor.
Turismul este unul dintre marii beneficiari ai noului trend: hotelierii si operatorii de transport vand in prezent servicii online, eliminand multe costuri asociate vanzarilor traditionale. In calitate de client, poti cumpara bilete de avion Bucuresti - Paris sau cazare in Munchen din cateva clickuri, utilizand cardul de debit sau credit, intr-un sistem securizat. Cel mai mare avantaj al clientilor este comoditatea (cumperi direct de acasa), dar foarte mult conteaza si economia de bani si timp. Cumperi fara efort, in cateva minute, platind foarte putin.
In domeniul transportului aerian, pe langa site-urile companiilor de zbor (de exemplu KLM, Air France, Lufthansa, Wizz Air, Blue Air, Austrian Airlines ori British Airways), foarte accesate sunt site-urile motoarelor de cautare specializate in oferirea de bilete de avion pe orice rute, de la toate companiile. Astfel, agentiile de turism online permit compararea ofertelor, clientul alegand solutia cea mai convenabila pentru situatia sa.
Spre exemplu, o persoana ce doreste bilete de avion Bucuresti - Roma poate alege un zbor direct mai scump sau poate prefera un zbor cu escala, unde costul total va fi insa mai bun. Clientii gasesc adesea oferte speciale pe rutele cele mai frecventate. In aceasta perioada, foarte cautate sunt ofertele de bilete de avion Bucuresti - Amsterdam, in contextul in care KLM a promovat destul de puternic zborurile pe aceasta ruta, iar compania este una de mare incredere in randul clientilor din Romania.
Biletele de avion cumparate online devin standard in industria de profil, volumele cresc in fiecare an. Multe agentii de turism specializate in acest business au lansat si sisteme de afiliere, convingand astfel alti parteneri sa utilizeze sistemele lor si sa promoveze ofertele in randul clientilor..